Το χρονοδιάγραμμα των νέων σταθμών του Μετρό προς Ίλιον, Γλυφάδα, Καλλιθέα, Μαρούσι και Πετρούπολη, που πρόκειται να υλοποιηθούν από την Αττικό Μετρό, ανέλυσε μέσα από το βήμα του 5ου Συνεδρίου Υποδομών-Μεταφορών ITC 2022 ο διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό, Νίκος Κουρέτας.
Σύμφωνα με τον προγραμματισμό η πρώτη επέκταση που θα δούμε να υλοποιείται είναι η βορειοδυτική επέκταση της γραμμής 2 προς Ίλιον με 3 νέους σταθμούς.
Αυτοί είναι οι: «Παλατιανή», «Ίλιον» και «Άγιος Νικόλαος».
Η επέκταση θα έχει κόστος 350 εκατ. ευρώ και θα χρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ 2021-207, ενώ θα μεταφέρει καθημερινά 55.000 επιβάτες.
Η δεύτερη αφορά την επέκταση του Μετρό προς Γλυφάδα. Η επέκταση προς Γλυφάδα προβλέπει την κατασκευή τριών νέων σταθμών, δύο εκ των οποίων θα βρίσκονται επί της λεωφόρου Βουλιαγμένης και ο τρίτος τερματικός σταθμός στην εκκλησία του Αγίου Κωνσταντίνου.
Και η τρίτη, η επέκταση προς Καλλιθέα, όπου προβλέπεται η κατασκευή 4 σταθμών, με τον τερματικό σταθμό να βρίσκεται στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.
Όσον αφορά τις επεκτάσεις της Γραμμής 4, όπως ανέφερε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Αττικό Μετρό, Νίκος Κουρέτας, μελετάται η πρώτη επέκταση από το Γουδή μέχρι το Μαρούσι. Σε αυτήν την επέκταση έχουν ολοκληρωθεί οι γεωλογικές και γεωτεχνικές έρευνες και σύντομα θα προχωρήσουν και οι υπόλοιπες μελέτες. Η επέκταση αυτή θα φτάσει μέχρι την Εθνική Οδό στο ύψος της Λυκόβρυσης και θα διαθέτει 11 σταθμούς. Το κόστος του έργου εκτιμάται σε 1,3 δισ. ευρώ.
Παράλληλα, μελετάται και η επέκταση της γραμμής 4 από το Άλσος Βεΐκου προς Πετρούπολη. Η γραμμή αυτή θα περνά από πυκνοκατοικημένες περιοχές όπως τα Πευκάκια, η Νέα Φιλαδέλφεια και οι Άγιοι Ανάργυροι.
Νέος σταθμός στη γραμμή 3
Επίσης ένα πολύ σημαντικό νέο είναι πως πρόκειται να προστεθεί ένας νέος σταθμός στη γραμμή 3, ανάμεσα στους σταθμούς «Ελαιώνας» και «Κεραμεικός». Λόγω τεχνικών θεμάτων έχει εξεταστεί η λύση να συνδεθεί ο σταθμός με τη γραμμή με υπόγειο κινούμενο πεζοδρόμιο/διάδρομο (αντίστοιχο με αυτό των αεροδρομίων) για να συνδεθεί το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Στο τέλος του καλοκαιριού τοποθέτησε την έναρξη λειτουργίας της γραμμής 3 από τη Νίκαια μέχρι το Δημοτικό Θέατρο στον Πειραιά ο κ. Κουρέτας. «Θα γίνουν πράξη οι συνδυασμένες μεταφορές, θα ενώσουμε το κεντρικό λιμάνι της πρωτεύουσας με το κεντρικό της αεροδρόμιο», είπε χαρακτηριστικά.