0

Τις θέσεις και τις πολιτικές του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, όσον αφορά την πρόσβαση σε ανταγωνιστική ναυτιλιακή χρηματοδότηση, στην ζωτικής σημασίας περίοδο της ενεργειακής μετάβασης που διανύουμε, παρουσίασε ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Στέφανος Γκίκας ανοίγοντας τις εργασίες του 17ου Διεθνούς Ναυτιλιακού Συνεδρίου με θέμα: ¨GLOBAL SHIPPING INVESTMENT AND STOCK MARKET FORUM¨.

Η σημαντική αυτή διοργάνωση για την Ναυτιλία, η οποία πραγματοποιείται τα τελευταία χρόνια  από την εφημερίδα MARITIME ECONOMIES σε συνεργασία με την UPoil Tankers & Trading αποτελεί ευκαιρία συνάντησης σημαντικών Προσωπικοτήτων και Στελεχών της Ελληνικής και Διεθνούς Ναυτιλίας με τους Εκπροσώπους  Τραπεζικών Ιδρυμάτων και Χρηματοδοτικών Οργανισμών.

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε από τον κ. Γκίκα στην εν εξελίξει διαδικασία Απανθρακοποίησης και στο πρωτεύοντα ρόλο που καλείται να παίξει η Ελληνική Ναυτιλία σε Παγκόσμιο επίπεδο.

Όπως χαρακτηριστικά τόνισε ο κ. Γκίκας: «Δεν πρέπει να επαναπαυόμαστε. Η Ελληνική Ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με πολλαπλές προκλήσεις, οι οποίες απαιτούν ευέλικτη διαχείριση και προσαρμογή στις σύγχρονες απαιτήσεις ώστε να διατηρηθεί η ανταγωνιστικότητά της. Η Απανθρακοποίηση της Ναυτιλίας και η μετάβαση στην «Πράσινη» Ναυτιλία», αποτελεί μία από τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο ναυτιλιακός κλάδος. Η Ναυτιλία είναι υπεύθυνη για το 3% των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, ενώ στον τομέα των μεταφορών στην Ευρώπη, το 13.5% των εκπομπών προέρχεται από τις θαλάσσιες μεταφορές. Η προσαρμογή στους κανονισμούς και στις αποφάσεις του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO) και η επίτευξη του στόχου για μηδενικές εκπομπές αερίων μέχρι το 2050, συνεπάγονται υψηλά κόστη και δημιουργούν πρόσθετες οικονομικές πιέσεις στους πλοιοκτήτες και στο Ναυτιλιακό cluster. Οι εκτιμήσεις δείχνουν ότι η Απανθρακοποίηση του παγκόσμιου στόλου έως το 2050, θα μπορούσε να κοστίσει μεταξύ 8 έως 28 δισεκατομμυρίων δολαρίων ετησίως, με επιπλέον 28 έως 90 δισεκατομμύρια δολάρια να απαιτούνται κάθε χρόνο για τις υποδομές καυσίμων μηδενικών εκπομπών άνθρακα.».

Αναφερόμενος στην πρόσβαση των Ναυτιλιακών Εταιρειών στις Διεθνείς Χρηματαγορές τόνισε ότι: «Η είσοδος μιας Ναυτιλιακής Εταιρείας στο Χρηματιστήριο αποτελεί μια στρατηγική κίνηση που μπορεί να ανοίξει σημαντικές προοπτικές, όπως τη δυνατότητα να αντλεί ίδια κεφάλαια, να επενδύει σε προηγμένες τεχνολογίες και να βελτιώνει τη ρευστότητα, που αποτελεί καταλυτικό παράγοντα, ιδιαίτερα στους τομείς της Ναυτιλίας και των μεταφορών, οι οποίοι χαρακτηρίζονται από κυκλικότητα.».

Και παραθέτοντας τα σχετικά στοιχεία σημείωσε: «Ανάμεσα στις 600 περίπου ναυτιλιακές εταιρίες Ελληνικών συμφερόντων, υπάρχουν 26 εταιρίες που είναι εισηγμένες στα χρηματιστήρια Nasdaq και Nyse (New York Stock Exchange) και ανταγωνίζονται τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρίες του κόσμου.».

Τόνισε δε, ότι: «Η εισαγωγή, για παράδειγμα μιας Ναυτιλιακής Εταιρείας, στον NASDAQ ή το NYSE που προσελκύουν θεσμικούς και ιδιώτες επενδυτές, οι οποίοι αναγνωρίζουν την αξία και τις δυνατότητες ανάπτυξης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, δύναται να εξασφαλίσει ισχυρή υποστήριξη για τις οικονομικές ανάγκες της.».

 

You may also like

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΑΠΟ: Ειδήσεις