0

Θα διευκολυνθούν σημαντικά οι μετακινήσεις των κατοίκων και επισκεπτών της Αθήνας μετά την ολοκλήρωση των έργων που βρίσκονται σε εξέλιξη.

Τη μισή διαδρομή έκανε ο ένας από τους δύο Μετροπόντικες που σκάβουν την Αθήνα για την υλοποίηση του πρώτου τμήματος της Γραμμής 4 (Άλσος Βεΐκου-Γουδή) που θα εξυπηρετεί πολλά σημαντικά κτίρια και εγκαταστάσεις όπως νοσοκομεία, εκπαιδευτικά ιδρύματα, δικαστήρια και μεγάλα δημόσια κτήρια Οργανισμών ή Υπουργείων.

Το μηχάνημα διάνοιξης σηραγγών (TBM) «Αθηνά» που ξεκίνησε από την Κατεχάκη έχει ήδη περάσει κάτω από τον σταθμό «Ιλίσια», οδεύοντας προς την Πανεπιστημιούπολη.

Ο Μετροπόντικας «Αθηνά» έχει τελικό προορισμό τον Ευαγγελισμό όπου στα τέλη του 2026 αναμένεται να συναντηθεί με το έτερο TBM («Νίκη») που έχει ξεκινήσει το ταξίδι του από το Άλσος Βεΐκου, έχοντας κατασκευάσει περίπου 800 μέτρα σήραγγας.

Το πρώτο τμήμα της Γραμμής 4 (Άλσος Βεΐκου-Γουδή) θα έχει μήκος περίπου 13 χλμ. και θα προσθέσει στο δίκτυο του Μετρό περίπου 15 σταθμούς που θα είναι οι εξής: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ζωγράφου, Ιλίσια, Γουδή.

Εκτιμάται ότι με τη λειτουργία (σ.σ. προς τα τέλη της τρέχουσας δεκαετίας) του εν λόγω τμήματος θα μετακινούνται περίπου 340.000 επιβάτες ημερησίως, ενώ οι μετακινήσεις με ΙΧ αναμένεται να μειωθούν κατά 53.000 περίπου ημερησίως.

Οι ράγες του Μετρό θα απλωθούν, βέβαια, και προς το δυτικό κομμάτι της Αττικής, μέσω επέκτασης της Γραμμής 2. Αρχικά, ο σχεδιασμός προέβλεπε την επέκταση μέχρι το Ίλιον με τρεις νέους σταθμούς, με τον διαγωνισμό να έχει ξεκινήσει από τον Μάιο του 2023, χωρίς ωστόσο να έχει ολοκληρωθεί.

Η υπογραφή της σύμβασης θα σηματοδοτήσει την έναρξη των εργασιών κατασκευής γραμμής μήκους 4 χλμ. και τριών νέων σταθμών σε Παλατιανή, Ίλιον και Άγιο Νικόλαο.

Όπως έγινε γνωστό τον Δεκέμβριο του 2024, στόχος είναι η Γραμμή 2 να μην σταματήσει στο Ίλιον αλλά να φτάσει μέχρι το Μενίδι, με τρεις ακόμα σταθμούς (Καματερό, Ζεφύρι, Αχαρνές). Στο πλαίσιο αυτό απαιτείται η εκπόνηση μελέτης σκοπιμότητας, ώστε να ακολουθήσουν περισσότερες, συμπεριλαμβανομένων γεωτεχνικών και τοπογραφικών.

Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών έχει ως στόχο την παράδοση του τμήματος Άλσος Βεϊκου-Γουδή της Γραμμής 4 να πάρει τη σκυτάλη η Β’ φάση του έργου ήτοι η επέκταση μέχρι τη Λυκόβρυση με συνολικά 10 σταθμούς (Κατεχάκη, Φάρος, Φιλοθέη, Σίδερα, Ολυμπιακό Στάδιο, Παράδεισος, ΟΤΕ, Μαρούσι, Πεύκη, Λυκόβρυση).

Το συγκεκριμένο τμήμα θα διατρέχει τη Λεωφόρο Κηφισίας και έτσι θα δοθεί τέλος σε μια χρόνια αδικία, ήτοι στην απομόνωση από τα μέσα σταθερής τροχιάς των κατοίκων των Βορείων Προαστίων και των εργαζομένων στις εκατοντάδες εταιρείες που εδρεύουν κατά μήκος της κεντρικής αυτής οδικής αρτηρίας.

Μεταξύ άλλων θα εξυπηρετεί το ΟΑΚΑ, δηλαδή των πυρήνα ενός πλήθους αθλητικών δραστηριοτήτων, και τον εμπορικό πόλο της περιοχής, ενώ με τον σταθμό «Λυκόβρυση» θα τερματίζει πολύ κοντά στην Εθνική Οδό.

You may also like

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΑΠΟ: Ειδήσεις