0

Ρεκόρ κίνησης καταγράφηκε πριν από ακριβώς δύο βδομάδες στη λεωφόρο Κηφισού. Οι οδηγοί για να καλύψουν την απόσταση Ιερά οδός – Λιοσίων μια διαδρομή περίπου 5 km χρειάστηκαν τουλάχιστον 1 ώρα.

Μπορεί κάτι τέτοιο να ακούγεται εξωφρενικό, ωστόσο το Ποτάμι σύμφωνα με τους ειδικούς, προσφέρεται για τέτοιες ακραίες καταστάσεις. Το κυκλοφοριακό χάος που δημιουργείται καθημερινά βρίσκεται στο επίκεντρο παρεμβάσεων της περιφέρειας Αττικής, καθώς η μεγαλύτερη οδική αρτηρία αποτελεί «βαρόμετρο» όπως έχει αναφέρει πολλές φορές ο περιφερειάρχης Αττικής Γιώργος Πατούλης.

Ενδεικτικό της κατάστασης που έχει δημιουργηθεί είναι πως σύμφωνα με τα στοιχεία του κέντρου διαχείρισης κυκλοφορίας της περιφέρειας Αττικής κατά τις πρωϊνές ώρες αιχμής 8:00-9:00 παίρνουν κατά μέσο όρο 16.000 οχήματα την ώρα.

Ο Κηφισός δεν μπορεί να αλλάξει από τη μια μέρα στην άλλη. Έχει σοβαρά ζητήματα από την χάραξη του και χρειάζονται εκτεταμένες παρεμβάσεις και πολύ. Όταν η κεντρική αυτή η οδική αρτηρία έχει μεγάλη συμφόρηση επηρεάζονται και οι γύρω δρόμοι, κυρίως Ιερά Οδός η Πέτρου Ράλλη, η Λένορμαν, η Πειραιώς και η Δυρραχίου.

Πρόσφατα η περιφέρεια παρέδωσε νέο κόμβο για αναστροφή στην συμβολή του Κηφισού με την Ιερά Οδό διευκολύνοντας τα οχήματα που εγκαταλείπουν το Ποτάμι ή κάνουν αναστροφή για Πειραιά.

Μάλιστα βάσει των μετρήσεων του κέντρου διαχείρισης κυκλοφορίας από το συγκεκριμένο σημείο διέρχονται περίπου 27.000 οχήματα την ημέρα.
Ωστόσο υπάρχουν αρκετά ακόμα σημεία μειωμένης οδικής ασφάλειας, τα οποία συμβάλλουν και στο κυκλοφοριακό πρόβλημα που ταλαιπωρεί χιλιάδες οδηγούς. Υπάρχουν πολλά κατασκευαστικά σφάλματα στον Κηφισό όπως η έξοδος του αυτοκινητόδρομου προς τη λεωφόρο Αθηνών που βρίσκεται στην αριστερή λωρίδα η υπόγεια διάβαση πεζών στην περιοχή της Φιλαδέλφειας που φτιάχτηκε πάνω στη λωρίδα έκτακτης ανάγκης.

Ακόμη και πρόσθετες βελτιωτικές παρεμβάσεις που έγιναν έχουν τοποθετηθεί εσφαλμένα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι τα συστήματα αναχαίτισης ενέργειας πρόσκρουσης Σ.Α.Ε.Π. που έχουν αποδειχθεί επιπρόσθετο εμπόδιο, καθώς τοποθετήθηκαν πάνω στις διαγραμμισμένες νησίδες και όχι στο σημείο που ορίζουν οι τεχνικές προδιαγραφές, στο τελείωμα δηλαδή των στηθαίων.

Για το διαρκές μποτιλιάρισμα ευθύνονται σε μεγάλο βαθμό και τα τροχαία συμβάντα (ακινητοποίηση οχημάτων, μικρές οι μεγαλύτερες συγκρούσεις και άλλα ατυχήματα) Που καταγράφονται καθημερινά τέσσερις με πέντε φορές την ημέρα. Ιδίως στην περίπτωση των μικρό συγκρούσεων είναι σύνηθες το φαινόμενο οι οδηγοί που εμπλέκονται αντί να βγαίνουν από τον αυτοκινητόδρομο, να παραμένουν στο σημείο της σύγκρουσης προκειμένου να αλλάξουν στοιχεία ή μέχρι να έρθει η οδική βοήθεια, ακόμη και για 1 ώρα.

Ήδη, στο σχεδιασμό της περιφέρειας Αττικής περιλαμβάνονται παρεμβάσεις που θα βοηθήσουν στην αποσυμφόρηση και θα συμβάλλουν στην οδική ασφάλεια. Μεταξύ αυτών είναι η αντικατάσταση των φωτιστικών σωμάτων αλλά και τμηματική συντήρηση της ασφάλτου. Ιδίως μετά την τελευταία κακοκαιρία τις έντονες χιονοπτώσεις αλλά και την ρίψη μεγάλης ποσότητας αλατιού, η ζημιά στην άσφαλτο και οι λακκούβες πολλαπλασιάστηκαν.

You may also like

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΑΠΟ: Απόψεις