Σήμερα, Σάββατο, απολογείται ενώπιον της τακτικής ανακρίτριας που έχει αναλάβει την υπόθεση, ο μοιραίος σταθμάρχης της Λάρισας.
Οι κατηγορίες που αντιμετωπίζει είναι της διατάραξης της ασφάλειας των συγκοινωνιών, αδίκημα που διώκεται, με βάση πρόσφατη τροποποίηση του Ποινικού Κώδικα, ως κακούργημα και επισύρει ποινές από δέκα χρόνια κάθειρξη έως ισόβια.
Επίσης, αντιμετωπίζει και κατηγορίες για ανθρωποκτονίες από αμέλεια κατά συρροή, τόσες, όσοι οι άνθρωποι που χάθηκαν, αλλά και κατηγορίες για σωματικές βλάβες με τον ίδιο ποινικό χαρακτηρισμό, τόσες, όσοι θα είναι τελικά οι τραυματίες που βγήκαν ζωντανοί.
Πάντως, σύμφωνα με το κατηγορητήριο που έχει συνταχθεί εις βάρος του, οι παραλείψεις είναι βαρύτατες, δεν περιορίζονται μόνον στο σφάλμα του να βάλει το τρένο σε λάθος κατεύθυνση, αλλά συνεχίζονται, καθώς από το ηλεκτρονικό σύστημα που ισχύει έως ένα σημείο στη Λάρισα, μπορούσε να δει το τρένο που εκινείτο λάθος και να διορθώσει τη μοιραία απόφασή του.
Η αποτύπωση του κινούμενου τρένου είναι σε απόσταση 5,5 χιλιόμετρα από την ώρα που ξεκίνησαν οι συρμοί της αμαξοστοιχίας από τον σταθμό της Λάρισας και έως εκεί που υπάρχει η δυνατότητα ηλεκτρονικής παρακολούθησης της κίνησης. Μετά, τέτοιο σύστημα δεν υπήρχε.
Επίσης κατά το κατηγορητήριο, δεν έλαβε υπόψη του –τρίτο λάθος– το ότι από τον σταθμάρχη των Νέων Πόρων ειδοποιήθηκε 17 λεπτά πριν από τη σύγκρουση ότι η εμπορευματική αμαξοστοιχία ήταν στην ίδια κατεύθυνση.
Αλλωστε, όπως προκύπτει από την προανακριτική του απολογία, όπου ομολόγησε τα λάθη του, κατάλαβε τι είχε συμβεί όταν έμαθε για την τραγωδία.
Η συνολική του εκπαίδευση
Όπως προκύπτει, το πενθήμερο υπηρεσίας του ξεκίνησε την περασμένη Παρασκευή στις 24 Φεβρουαρίου στο πόστο της Λάρισας. Την ημέρα εκείνη ήταν σε καθεστώς μαθητείας.
Ομως τις επόμενες ημέρες, Σάββατο, Κυριακή, Καθαρά Δευτέρα και Τρίτη, ήταν μόνος του, ως βασικός σταθμάρχης. Λίγο νωρίτερα είχε υπηρετήσει σε άλλα πόστα, όπως στην Καλαμπάκα και στους Νέους Πόρους. Ειδικότερα, στην Καλαμπάκα εργάστηκε από την 1η Φεβρουαρίου έως τις 14 του ίδιου μήνα.
Στη συνέχεια έκανε μαθητεία για τρεις ημέρες στον σταθμό Νέων Πόρων, όπου και εργάστηκε ως βασικός σταθμάρχης για δύο ημέρες στις 22 και στις 23 του μήνα. Την επομένη πήγε στη Λάρισα. Στη Λάρισα όμως είχε υπηρετήσει ως μαθητευόμενος και στο τέλος Ιανουαρίου για πέντε ημέρες, ενώ συνολικά η υπηρεσία του ως βασικού σταθμάρχη και στα τρία πόστα που εργάστηκε ήταν μόλις 16 ημέρες.