0

Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Today Press

Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζει η απάντηση της δημάρχου Ζωγράφου Τίνας Καφατσάκη στο ερώτημα της Today Press, για το πότε ήταν δυσκολότερη η κατάσταση που αντιμετώπισε ως δήμαρχος το 2014 ή σήμερα μετά την επανεκλογή της. Παράλληλα, η δήμαρχος περιγράφει τις προτεραιότητες που έχει θέσει στη νέα της θητεία στον δημαρχιακό θώκο και ενημερώνει για τις προσπάθειες που κάνει ο δήμος στους κρίσιμους τομείς των ελεύθερων χώρων πρασίνου και των χώρων στάθμευσης που τόσο έχει ανάγκη η πόλη.

Κυρία Καφατσάκη, ήσασταν ξανά δήμαρχος Ζωγράφου την δημοτική περίοδο 2014 – 2019. Η κατάσταση σήμερα είναι καλύτερη, χειρότερη, ίδια;

Η κατάσταση σήμερα είναι δυσκολότερη από οικονομική άποψη. Υπάρχουν πολλές υποχρεώσεις και σημαντική έλλειψη προσωπικού, που πρέπει να αντιμετωπιστούν… Το 2017 και το 2018 είχαμε αρκετή εισροή προσωπικού, ειδικά στην Καθαριότητα. Αρκετοί από τους εργαζόμενους αυτούς έφυγαν για διάφορους λόγους, συνυπηρέτηση και άλλες υποθέσεις, και τώρα έχουμε πάλι το ίδιο πρόβλημα. Όσο παράδοξο κι αν ακούγεται, είναι η αλήθεια. Το 2014, πράγματι, πηγαίναμε βήμα – βήμα, διότι δεν είχαμε πολλές οικονομικές δυνατότητες. Ήταν μια πολύ δύσκολη, μέσα στα μνημόνια, περίοδος. Ωστόσο, υπήρχε μια τακτοποιημένη κατάσταση. Τώρα υπάρχουν συσσωρευμένα προβλήματα και οι διαδικασίες είναι πολύ πιο δύσκολες και δυσκίνητες από τότε. Να σας δώσω ένα παράδειγμα: Διαλύθηκαν και καταργήθηκαν τα Νομικά Πρόσωπα, που σημαίνει ότι μια σειρά από αρμοδιότητες, οι οποίες ήταν σε έναν άλλο φορέα, έρχονται σταδιακά στον Δήμο. Ο Αθλητισμός και ο Πολιτισμός στη δική μας περίπτωση. Τώρα διαλύθηκαν και οι Σχολικές Επιτροπές. Έρχονται, επίσης, όλες οι αρμοδιότητες σε εμάς.

Ποιες είναι οι προτεραιότητες που έχετε θέσει στη νέα θητεία σας;

Η βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών αποτελεί τον κεντρικότερο στόχο μας. Με βεβαιότητα λοιπόν τα θέματα της καθαριότητας στις γειτονιές μας, η ανακύκλωση με βάση τις αρχές της κυκλικής οικονομίας είναι από τις πρώτες μας προτεραιότητες. Επίσης, τα ζητήματα της στάθμευσης και του κυκλοφοριακού είναι τεράστια στην πόλη μας και αναζητούμε συνεχώς λύσεις, πάντοτε με γνώμονα την βιώσιμη κινητικότητα, για μια πόλη προσβάσιμη και φιλική στους πεζούς. Ισότιμη πρόσβαση μέσα στην πόλη από όλες και όλους, ελάττωση της ταχύτητας μέσα στον αστικό ιστό, ασφάλεια των εναλλακτικών μέσων μετακίνησης, δημοτική συγκοινωνία, ενθάρρυνση του περπατήματος και της χρήσης ποδηλάτου και των μέσων μικροκινητικότητας.
Η βελτίωση όλων αυτών θα βοηθήσει με τη σειρά της στην επίλυση μεγαλύτερων ζητημάτων όπως η έλλειψη στάθμευσης, η ηχορύπανση και το κυκλοφοριακό χάος. Όλα αυτά απαιτούν έναν συντονισμένο τοπικό σχεδιασμό, που θα πρέπει και η Πολιτεία να σταθεί αρωγός και να λειτουργήσει υποστηρικτικά σε οποιαδήποτε τοπική πολιτική επιχειρούμε να χαράξουμε και να εφαρμόσουμε. Ταυτόχρονα, η επίλυση του προβλήματος της σχολικής στέγης και ειδικά των Νηπιαγωγείων είναι ένα από τα σημαντικότερα θέματα στα οποία πρέπει να επικεντρωθούμε, στη δημιουργία δηλαδή σωστών υποδομών για την στέγαση των νηπιαγωγείων και άλλων σχολείων της πόλης.

Με συνέπεια στα όσα και προεκλογικά έχουμε εξαγγείλει, θα μπορούσα να αναφέρω πως ο στόχος μας είναι η πόλη μας, ο δήμος, να αποκτήσει περισσότερο πράσινο και περισσότερους κοινόχρηστους ελεύθερους χώρους για όλες και όλους.

Θέλουμε οι αναπλάσεις που σχεδιάζουμε να δημιουργήσουν πράσινες διαδρομές μέσα στην πόλη, με σαφή προτεραιότητα τη συνολική ανάπλαση του κέντρου και την ενοποίηση των 25 στρεμμάτων της Βίλας Ζωγράφου ώστε να αποκτήσει η πόλη ένα μεγάλο πάρκο πρασίνου, πολιτισμού και αναψυχής, στην καρδιά της, από τον Αγ. Γεώργιο μέχρι την Πλατεία Γαρδένιας. Μελετάμε και αναζητούμε λύσεις και συνεργασίες για δημιουργία νέων υπόγειων γκαράζ σε υπάρχοντες ανοιχτούς χώρους στάθμευσης, αλλά και για την επέκταση της δημοτικής συγκοινωνίας.

Το Μετρό θα είναι ένα μέσο πίεσης για την κατασκευή χώρων στάθμευσης;

Το Μετρό θα είναι μια μεγάλη ανάσα. Τη δεκαετία του ’90, η τότε δήμαρχος Φωτεινή Σακελλαρίδου, έφτιαξε μια σειρά από υπόγεια πάρκινγκ, τα οποία διαχειριζόμαστε με την Ανώνυμη Εταιρεία του Δήμου και απορροφούν ένα μέρος οχημάτων. Σκοπεύουμε λοιπόν -και είμαστε σε επαφή με κάποιες εταιρείες, με σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα- να δημιουργήσουμε δύο μεγάλα υπόγεια πάρκινγκ σε δύο οικόπεδα που έχουμε αυτή τη στιγμή υπέργεια πάρκινγκ. Βρίσκονται στο κέντρο της πόλης, επί των οδών Πιερράκου και Μπισκίνη και επί της Δημοκρατίας και Βενιζέλου. Βρισκόμαστε σε αυτή τη φάση της συζήτησης για να βρούμε τις εταιρείες που ενδιαφέρονται. Δεν έχουμε όμως τη δυνατότητα να επεκταθούμε αυτή τη στιγμή παραπάνω από αυτό που σας περιγράφω. Διότι δεν έχουμε διαθέσιμα οικόπεδα.

Για τους χώρους πρασίνου τι θα κάνετε;

Εκείνο που θέλουμε να κάνουμε κατά κύριο λόγο είναι να δημιουργήσουμε κάποιους καινούργιους χώρους πρασίνου και αναψυχής μέσα και γύρω από την πόλη.

Έχουμε τη Βίλα Ζωγράφου, έναν χώρο 25 στρεμμάτων που τον αποκτήσαμε πλήρως το 2017, αφού ολοκληρώθηκε μια δωρεά από την οικογένεια Ζωγράφου. Είναι 25 στρέμματα που θέλουμε να τα ενοποιήσουμε και να κάνουμε ένα πάρκο στο κέντρο της πόλης. Αυτός είναι ένας στόχος ο οποίος πρέπει οπωσδήποτε να υλοποιηθεί μέσα στην πενταετία.

Ταυτόχρονα έχουμε και άλλους χώρους, όπως το Πάρκο Γουδή και έναν ακόμη, όπου μπορούμε να δημιουργήσουμε ένα πάρκο στο τέρμα της Γρηγορίου Αυξεντίου, στο νέο τέρμα Ζωγράφου.

Δυστυχώς αυτό που αντιμετωπίζουμε σήμερα στο πράσινο είναι ότι στους μεγάλους χώρους που έχουμε, όπως είναι το πάρκο Γουδή, τα 2-3 τελευταία χρόνια, όλα τα αρδευτικά συστήματα δεν έχουν συντηρηθεί, με αποτέλεσμα να πρέπει να κάνουμε κάποια μεγάλα έργα ανάπλασης και συντήρησης. Το πάρκο Γουδή, που είναι 49 στρέμματα, αυτή τη στιγμή, μπορώ να πω, πως φυτοζωεί, διότι έχει καταστραφεί τελείως το πράσινο.

Τώρα προσπαθούμε να αναζωογονήσουμε το πάρκο, να το φυτέψουμε, να δημιουργήσουμε μια μεγάλη παιδική χαρά – έχει μια μικρότερη αυτή τη στιγμή, η οποία δεν ικανοποιεί τις ανάγκες της περιοχής. Θα προχωρήσουμε όπως και στην αρχή της προηγούμενης θητείας μας. Το 2015 είχε ξεκινήσει η θητεία μας με ένα μεγάλο έργο ανάπλασης στο πάρκο Γουδή. Έτσι τα ‘φερε η ζωή και ξαναρχίζουμε από το πάρκο Γουδή. Στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε μια πόλη με περισσότερο πράσινο, μια πόλη όπου οι κάτοικοι θα παίρνουν μια ανάσα, φεύγοντας από αυτό το πυκνοκατοικημένο κέντρο. Βέβαια, είμαστε σε μια δύσκολη περίοδο γιατί όλες μας οι πλατείες είναι δεσμευμένες από την ΜΕΤΡΟ ΑΕ.

Ποιο είναι το βασικότερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει ο δήμος αυτή τη στιγμή και ποια τα σχέδιά σας για την επίλυσή του;

Πέρα από αυτά που ήδη ανέφερα και που απαιτούν άμεση επίλυση και σχεδιασμό, δεν θα μπορούσα να μην κάνω λόγο για ένα κοινό και μεγάλο πρόβλημα που αντιμετωπίζει η πλειονότητα των Δήμων της χώρας, που δεν είναι άλλο από το ασφυκτικό οικονομικό περιβάλλον της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και την προφανή έλλειψη, προσωπικού και στελεχιακού δυναμικού, για να ανταπεξέλθει και στις αυξημένες αρμοδιότητες που αυτή τη στιγμή έχουν οι ΟΤΑ.

Είναι πολύ σημαντικό οι αρμοδιότητες που μεταφέρονται από το κεντρικό κράτος να συνοδεύονται και από τους απαραίτητους πόρους τόσο σε επίπεδο οικονομικών όσο και ανθρώπινου δυναμικού, κάτι που σήμερα δεν συμβαίνει.

Τίνα Καφατσάκη για ΟΤΑ ΕΧΡΟ 2025:
«Τέτοιες προσπάθειες είναι απαραίτητες »

 

 

Κυρία δήμαρχε, στις 12 και 13 Μαρτίου θα πραγματοποιηθεί η Έκθεση ΟΤΑ ΕΧΡΟ 2025, για τους ΟΤΑ και τους συνεργαζόμενους Φορείς τους, στο Ζάππειο Μέγαρο. Πόσο πιστεύετε αυτές οι προσπάθειες βοηθούν τους δήμους;

Δεν υπάρχει αμφιβολία πως τέτοιες προσπάθειες όχι μόνο βοηθούν τους δήμους αλλά είναι και απαραίτητες για την καλύτερη λειτουργία τους στο νέο περιβάλλον που έχει δημιουργηθεί και οι δήμοι δεν θα πρέπει να μείνουν άλλο πίσω. Άλλωστε, όλα αυτά στο τέλος λειτουργούν προς όφελος των πολιτών που είναι και ο στόχος όλων μας.

You may also like

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΑΠΟ: Ειδήσεις