Δίχως αποτελέσματα συνεχίζονται οι έρευνες στην περιοχή συντριβής του Φάντομ της Πολεμικής Αεροπορίας (Π.Α.) για τον εντοπισμό του κυβερνήτη, σμηναγού Ευσταθίου Τσιτλακίδη, ο οποίος εξακολουθεί να αγνοείται.
Σύμφωνα με το πρωτόκολλο ερευνών, έπειτα από 72 ώρες οι έρευνες σταματούν, ωστόσο στο παρελθόν αυτός ο χρόνος έχει επιμηκυνθεί για ακόμη δύο 24ωρα, φθάνοντας στις 120.
Αν και η θαλάσσια περιοχή στην οποία διεξάγονται οι έρευνες είναι περιορισμένη, όσο περνούν οι ώρες οι ελπίδες εξανεμίζονται. Για τις έρευνες χρησιμοποιείται υποβρύχιο μη επανδρωμένο σκάφος, το οποίο όμως μπορεί να φθάσει σε βάθος 100 μέτρων, ενώ στην περιοχή ο βυθός βρίσκεται στα 1.000 μέτρα.
Oι δύο χειριστές Ευστάθιος Τσιτλακίδης και Μάριος-Μιχαήλ Τουρούτσικας, ο οποίος ανασύρθηκε νεκρός την ημέρα της συντριβής (Δευτέρα 30/1), δεν πρόλαβαν να κάνουν χρήση των εκτινασσόμενων καθισμάτων τους, κάτι που ενισχύεται από το γεγονός ότι δεν βρέθηκαν υπολείμματα αλεξιπτώτου.
Ηδη σειρά ειδικών που έχουν τοποθετηθεί δημόσια για το δυστύχημα σημειώνουν ότι η πιθανότητα να χάθηκε ο έλεγχος του αεροσκάφους κατά τη διάρκεια των κλειστών ελιγμών που πραγματοποιούσε το ζεύγος των δύο Phantom τα οποία είχαν απογειωθεί από την 117 Πτέρυγα Μάχης στην Ανδραβίδα, στο πλαίσιο άσκησης χαμηλής ναυτιλίας, δεν πρέπει να αποκλείεται.
Οι ασκήσεις χαμηλής ναυτιλίας διεξάγονται σε ύψος 300 ποδών (δηλαδή περίπου 100 μέτρων) από την επιφάνεια της θάλασσας και βασικό σενάριό τους είναι η προσομοίωση πτήσης «κάτω από τα ραντάρ» σε αποστολή δίωξης και βομβαρδισμού.
Σε κάθε περίπτωση, παρά τις πρώτες, αρχικές εκτιμήσεις, το πόρισμα για το τραγικό δυστύχημα δεν θα βγει παρά μόνο έπειτα από ενδελεχή έρευνα που θα ακολουθήσει.
Αυτή τη στιγμή, αεροπορική οικογένεια πενθεί και έχει ως απόλυτη προτεραιότητα να εξαντληθεί κάθε περιθώριο ερευνών και στη συνέχεια να τιμηθεί η μνήμη των πεσόντων εν ώρα καθήκοντος.