0

Στο 3,2% κυμάνθηκε ο πληθωρισμός του Μαρτίου σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, από το 2,9% τον Φεβρουάριο. Η αύξηση σημειώθηκε παρά τη νέα μεγάλη μείωση στην τιμή του φυσικού αερίου (39,1%), καθώς συνεχίστηκαν οι ανατιμήσεις στα είδη διατροφής (π.χ. ελαιόλαδο ή φρούτα +12,7%), αλλά και σε ευρύτατη γκάμα προϊόντων και υπηρεσιών (π.χ. είδη ένδυσης και υπόδησης +5,8%, ή πακέτο διακοπών +8,6%). Για το ελαιόλαδο ειδικότερα, η τιμή του εκτοξεύτηκε κατά 67% στη χώρα μας τον Γενάρη του 2024, σε σχέση με την περσινή χρονιά  σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat.

Τα στοιχεία για τον Μάρτιο

Ειδικότερα οι μεταβολές του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή τον Μάρτιο του 2024 προέκυψαν σε μηνιαία βάση (Σύγκριση Μαρτίου με Φεβρουάριο) από  τις αυξήσεις των δεικτών κατά

5,3% στην ομάδα «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε:
ψωμί και δημητριακά, κρέατα (γενικά), ψάρια (γενικά), ελαιόλαδο, φρούτα (γενικά), λαχανικά (γενικά), ζάχαρη- σοκολάτες- γλυκά- παγωτά, λοιπά τρόφιμα, μεταλλικό νερό- αναψυκτικά- χυμούς φρούτων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στα γαλακτοκομικά και αυγά.

1,8% στην ομάδα «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα).

5,8% στην ομάδα «Ένδυση και υπόδηση», λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.

0,6% στην ομάδα «Στέγαση», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ενοίκια κατοικιών, επισκευή και συντήρηση κατοικίας, πετρέλαιο θέρμανσης, στερεά καύσιμα. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: ηλεκτρισμό, φυσικό αέριο.

4,4% στην ομάδα «Υγεία», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: φαρμακευτικά προϊόντα, ιατρικές- οδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες, νοσοκομειακή περίθαλψη.

2% στην ομάδα «Μεταφορές», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καινούργια αυτοκίνητα, μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, ανταλλακτικά και αξεσουάρ αυτοκινήτου, καύσιμα και λιπαντικά, συντήρηση και επισκευή εξοπλισμού προσωπικής μεταφοράς, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο.

3,3% στην ομάδα «Αναψυχή- Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εξοπλισμό επεξεργασίας πληροφοριών, μικρά είδη αναψυχής- άνθη- κατοικίδια ζώα, δραστηριότητες αθλητικές και ελεύθερου χρόνου, κινηματογράφους- θέατρα, πακέτο διακοπών.

3,5% στην ομάδα «Εκπαίδευση», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: δίδακτρα προσχολικής και πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, δίδακτρα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

6,4% στην ομάδα «Ξενοδοχεία- Καφέ- Εστιατόρια», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εστιατόρια- ζαχαροπλαστεία- καφενεία- κυλικεία, ξενοδοχεία- μοτέλ- πανδοχεία.

1,3% στην ομάδα «’Αλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: κομμωτήρια και καταστήματα προσωπικής φροντίδας, άλλα προσωπικά είδη, ασφάλιστρα υγείας, ασφάλιστρα οχημάτων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στα άλλα είδη ατομικής φροντίδας.

Την ίδια στιγμή  μειώσεις των δεικτών καταγράφηκαν 1,8% στην ομάδα «Επικοινωνίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.

You may also like

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΑΠΟ: Ειδήσεις