0

Πάνω από 3000 κιλά προϊόντων-ειδών που πωλούνται στις λαϊκές αγορές, άφησαν από τις 12/11 μέχρι και σήμερα στους «πάγκους αλληλεγγύης» οι παραγωγοί, αλλά και οι πολίτες όλων των ηλικιών που επισκέπτονται τις υπαίθριες αγορές για τα ψώνια τους, με την κίνηση την εορταστική περίοδο να καταγράφεται αυξημένη σε ποσοστό 20% σε σχέση με πέρυσι, όπως δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος του Σωματείου Παραγωγών, Επαγγελματιών, Μικροπωλητών Λαϊκών Αγορών Θεσσαλονίκης «Η Ομόνοια» Κώστας Καρυπίδης.

«Απλοί πολίτες, αλλά και όλοι εμείς, συνεχίζουμε να δείχνουμε με αμείωτη ένταση και έμπρακτα τη στήριξή μας σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες και ανθρώπους που έχουν ανάγκη από τα τρόφιμα της ημέρας», ανέφερε ο κ. Καρυπίδης, επισημαίνοντας ότι συνεχίζεται η διανομή ενημερωτικών φυλλαδίων στις λαϊκές αγορές για την ενημέρωση των καταναλωτών σχετικά με την πρωτοβουλία.

«Μέχρι σήμερα έχουμε διανείμει περισσότερα από 10.000 ενημερωτικά φυλλάδια της δράσης μας και συνεχίζουμε», αναφέρει ο πρόεδρος της «Ομόνοιας» που έχει 1700 ενεργά μέλη, προσθέτοντας ότι η πρωτοβουλία θα συνεχιστεί μέχρι και τον Νοέμβριο του 2023.

Ο πρώτος «πάγκος αλληλεγγύης» στήθηκε στις 12 Νοεμβρίου στη λαϊκή αγορά της Ξηροκρήνης και θα βρίσκεται εκεί κάθε Σάββατο, ενώ ακολούθησε η αντίστοιχη δράση σε Σταυρούπολη, Σέρρες και Κατερίνη.

Υπενθυμίζεται ότι η δράση του «πάγκου αλληλεγγύης» υιοθετήθηκε έπειτα από σχετική πρόταση που κατέθεσαν στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας οι επικεφαλής της Ομοσπονδίας Σωματείων Επαγγελματιών Παραγωγών Πωλητών Λαϊκών Αγορών Μακεδονίας- Θεσσαλίας- Θράκης και του Σωματείου Παραγωγών, Επαγγελματιών, Μικροπωλητών Λαϊκών Αγορών Θεσσαλονίκης «Η ΟΜΟΝΟΙΑ» και στόχο έχει να στηριχθούν οι αδύναμοι οικονομικά πολίτες και κοινωφελή ιδρύματα. Οι πολίτες και οι εργαζόμενοι των λαϊκών αγορών μπορούν να αφήνουν στον ειδικά διαμορφωμένο πάγκο διάφορα προϊόντα, που στη συνέχεια διανέμονται με ευθύνη της ΠΚΜ.

Αυξημένη κίνηση, αλλά οι καταναλωτές ψωνίζουν μικρότερες ποσότητες

Αυξημένη σε ποσοστό «ίσως και άνω του 20%» καταγράφεται η κίνηση στις λαϊκές αγορές της Βόρειας Ελλάδας τη φετινή εορταστική περίοδος, αλλά «ο τζίρος δεν συμβαδίζει με την επισκεψιμότητα και μετράμε μια μεσοσταθμική πτώση κατά 15%», επισήμανε στις δηλώσεις του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Καρυπίδης.

Εξήγησε πως παρά την αυξημένη κίνηση στις υπαίθριες αγορές, ο τζίρος «ψαλιδίζεται» τόσο από τα αυξημένα κόστη των παραγωγών, όσο και από τις μειωμένες ποσότητες που αγοράζουν οι καταναλωτές. «Πριν ξεκινήσει για τη λαϊκή αγορά ο κάθε καταναλωτής, έχει τη λίστα ανά χείρας και έχει υπολογίσει, σχεδόν με ακρίβεια, το ποσό που θα δαπανήσει για τις αγορές του. Πλέον δεν υπάρχουν αυθόρμητες αγορές και σπατάλες, όλα είναι υπολογισμένα», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με την κίνηση στις λαϊκές αγορές, ο κ. Καρυπίδης σχολίασε ότι ναι μεν οι καταναλωτές έρχονται για τα ψώνια τους σε αυτές, «αλλά λόγω της διεθνούς συγκυρίας και της ακρίβειας που έφερε σε διάφορα πεδία, όπως αυτό της ενέργειας, έχουν μειωθεί πολύ οι ποσότητες που προμηθεύονται».

Σε ό,τι αφορά τις τιμές στις λαϊκές αγορές, σημείωσε ενδεικτικά ότι τα αγγούρια μπορεί κάποιος να τα βρει 0,60-1,10/κιλό ή ανά ζευγάρι, τα φρέσκα κρεμμυδάκια 0,90-1,30 ευρώ/ματσάκι, πατάτες 0,60-0,75 ευρώ/κιλό και μαρούλια τα δύο κιλά ένα ευρώ ή και σε κόστος 0,25-0,45 ευρώ ανά τεμάχιο. «Όλα αυτά είναι ανάλογα τη λαϊκή αγορά και σε κάθε περίπτωση υπάρχουν πολλές προσφορές στις οποίες προβαίνουν οι παραγωγοί προκειμένου να στηρίξουν τους καταναλωτές», επισήμανε.

Κάλεσε δε, τους καταναλωτές να συνεχίσουν να στηρίζουν τις υπαίθριες αγορές, διαβεβαιώνοντας ότι «υπάρχει επάρκεια αγαθών και ναι μεν υπάρχει αύξηση στις τιμές των προϊόντων, αλλά αυτή δεν υπερβαίνει το 20%, με τους παραγωγούς και επαγγελματίες να απορροφούν το μεγαλύτερο μέρος των κραδασμών που έχουν προκληθεί και λόγω του πολέμου στην Ουκρανία».

Αρνί και κατσίκι διεκδικούν φέτος την πρωτιά από το χοιρινό στο γιορτινό τραπέζι

Μια …ανάσα από την εκθρόνισή του βρέθηκε φέτος ο «βασιλιάς» του γιορτινού τραπεζιού, το χοιρινό κρέας, με το αρνί και το κατσίκι να διεκδικούν δυναμικά την άνοδό τους προς την κορυφή.

«Δεν προλαβαίνουμε να κόβουμε αρνί και κατσίκι», τονίζει, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο πρόεδρος του Σωματείου Κρεοπωλών Νομού Θεσσαλονίκης Νίκος Μπαλαμπανίδης και εξηγεί πως «τη στιγμή που όλα τα κρεατικά σημειώνουν μια μεσοσταθμική άνοδο της τάξης του 20%, το αρνί και το κατσίκι διατίθενται φέτος φτηνότερα από την αντίστοιχη περσινή περίοδο, στα 9-10 ευρώ/κιλό, από 12-13 ευρώ/κιλό το 2021».

Στον αντίποδα, σύμφωνα με τον ίδιο, υποτονικό καταγράφεται φέτος το ενδιαφέρον των καταναλωτών για γαλοπούλα, το κόστος της οποίας καταγράφεται αυξημένο σε σχέση με πέρυσι σε ποσοστό ίσως και άνω του 10%, με την τιμή της να ξεκινά από 8,5 ευρώ/κιλό.

Οι γιορτές είναι πάτα μια καλή περίοδος για τους κρεοπώλες ανεξάρτητα με τους τζίρους, σημειώνει ο πρόεδρος του Σωματείου Κρεοπωλών νομού Θεσσαλονίκης, επισημαίνοντας πως «μπορεί οι καταναλωτές να αγοράζουν λιγότερο σε ποσότητα κρέας ή τελικά όσο αντέχει το πορτοφόλι τους, αλλά ο κόσμος μπαίνει στα μαγαζιά μας και θερμαίνει εκ νέου τη σχέση εμπιστοσύνης που έχουμε πετύχει να ενισχύσουμε στα προηγούμενα χρόνια, όταν τα μέτρα που είχαν επιβληθεί για την αποφυγή της διάδοσης του κορονοϊού, μας έφεραν και πάλι κοντά. Αυτή είναι μια κατάκτηση που μας χαροποιεί ιδιαίτερα».

Αναφορικά με την κίνηση, ο κ. Μπαλαμαπανίδης επισημαίνει ότι οι πολλές αγορές έγιναν τις ημέρες πριν από τα Χριστούγεννα και ότι λίγο πριν από την Πρωτοχρονιά «έχουμε μεν δουλειά, ωστόσο οι νοικοκυρές προμηθεύονται συμπληρώματα για το γιορτινό τους τραπέζι».

Σύμφωνα με τον πρόεδρο των κρεοπωλών, αν και όπολλοί έμποροι μιλούν για πτώση στην αγορά κρέατος σε ποσοστό ίσως και άνω του 40% στις φετινές εορτές, ωστόσο ο ίδιος, από τις συζητήσεις με συναδέλφους του εντοπίζει στην αγορά του νομού μια μέση πτώση της τάξης του 20% συγκριτικά με τις εορτές του 2021. «Οι καταναλωτές θέλουν να προβούν σε μεγαλύτερες αγορές, αλλά δεν μπορούν λόγω της ακρίβειας σε όλα τα αγαθά και τις υπηρεσίες, συνεπεία της διεθνούς συγκυρίας. Έτσι οι παραγγελίες και οι αγορές τους είναι απόλυτα συνειδητές. Πλέον, δεν υπάρχουν οι υπερβολές που βλέπαμε τα προηγούμενα χρόνια», αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Μπαλαμαπανίδης.

Για τις τιμές των κρεάτων, σημειώνει πως οι καταναλωτές μπορούν να βρουν χοιρινό από 6,50 έως και 7,50 ευρώ/κιλό (5-6,50 ευρώ το 2021), μοσχάρι από 11-13 ευρώ/κιλό (9-11 ευρώ πέρυσι), κοτόπουλο από 4,5 ευρώ και λουκάνικο περί τα 7,5 ευρώ.

«Αντίδωρο» στους καταναλωτές με δωροεπιταγές

Με κλήρωση που θα αναδείξει περισσότερους από 500 τυχερούς και οι οποίοι θα λάβουν δωροεπιταγές συνολικής αξίας άνω των 15.000 ευρώ, θα ευχαριστήσουν τους καταναλωτές οι κρεοπώλες του νομού Θεσσαλονίκης, «επιστρέφοντάς» τους έτσι μέρος των κερδών της περιόδου των εορτών, σύμφωνα με τον κ. Μπαλαμπανίδη.

Για κάθε δέκα ευρώ αγορών, ο καταναλωτής παίρνει έναν λαχνό και αυτόματα μπαίνει στην κλήρωση «για το τραπέζι του μήνα, αξίας 200 ευρώ, της εβδομάδας, ύψους 50 ευρώ, αλλά και της ημέρας στα 20 ευρώ». Σε σύνολο 550 μελών του σωματείου και 900 κρεοπωλείων συνολικά στον νομό Θεσσαλονίκης, οι συμμετέχοντες στην καμπάνια ανέρχονται σε 350 μέλη «που είναι και τα οικονομικά τακτοποιημένα για φέτος», σύμφωνα με τον κ. Μπαλαμαπανίδη.

You may also like

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΑΠΟ: Ειδήσεις