0

Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Today Press

Η επόμενη μέρα της ψήφισης του νομοσχεδίου για τα ομόφυλα ζευγάρια θα βρει την Εκκλησία να αναζητά τρόπους για να μειώσει τις συνέπειες, οι οποίες θα επηρεάσουν τον πνευματικό της ρόλο. Ήδη, το θέμα της βάπτισης των παιδιών έχει αρχίζει να προβληματίζει την Εκκλησία και αναμένεται το επόμενο διάστημα να ανοίξει νέα συζήτηση.

Προς το παρόν, οι μητροπολίτες προσπαθούν να μειώσουν τις συνέπειες ενημερώνοντας  κυρίως τους βουλευτές για το θέμα, σε μια ύστατη προσπάθεια αναπροσαρμογής του νομοσχεδίου στα ελληνικά δεδομένα.

Πρωτοβουλίες ενημέρωσης έχουν αναλάβει όλοι οι μητροπολίτες, με τους πλέον “σκληρούς” να επιχειρούν να προσεγγίσουν το θέμα ως “αμαρτία και ως ασθένεια”.

Οι Πειραιώς  και Κερκύρας, οι “σκληροί της Ιεραρχίας” δεν έχουν συμβιβαστεί με την ιδέα του γάμου και ήδη έχουν αποκλείσει τη βάπτιση των παιδιών των ομόφυλων ζευγαριών στη νηπιακή Εκκλησία. Έχουν κάνει λόγο για την επιβολή επιτιμίων στους βουλευτές που θα ψηφίσουν το νομοσχέδιο, αλλά κάτι τέτοιο έχει αποκλειστεί. Ωστόσο,δεν έχει αποκλειστεί η επιβολή επιτιμίων στα ομόφυλα ζευγάρια και τους μάρτυρες. Όσοι συμμετέχουν στη διαδικασία θα στερούνται των δικαιωμάτων που έχουν όσοι αποδέχονται τον θρησκευτικό γάμο, όπως για παράδειγμα να γίνονται ανάδοχοι.

Πέραν των δύο μητροπολιτών και οι υπόλοιποι (αν και  αποφεύγουν τις σκληρές εκφράσεις) δεν δέχονται τίποτε άλλο πέραν των προβλέψεων των ιερών κανόνων.

“Μπλέξαμε. Μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου είναι πολλά τα θέματα που έχουμε να αντιμετωπίσουμε. Το πότε θα βαπτίζονται τα παιδιά. Το αν θα τελείται θρησκευτική κηδεία για τα ομόφυλα ζευγάρια, το αν θα κοινωνούν και άλλα πολλά τα οποία θα πρέπει η Σύνοδος να τα ρυθμίσει άμεσα”, λέει μητροπολίτης της Θεσσαλίας.

Επίσης, σημαντικό ρόλο για την επόμενη μέρα θα παίξουν οι μητροπολίτες Μεσσηνίας Χρυσόστομος, Μεσογαίας Νικόλαος, Δημητριάδος Ιγνάτιος, Λαρίσης Ιερώνυμος. Κανείς, όμως, δεν πρόκειται να αγνοήσει και Ιεράρχες όπως ο Σπάρτης Ευστάθιος, Αλεξανδρουπόλεως Άνθιμος ,Πατρών Χρυσόστομος,Ναυπάκτου Ιερόθεος  και ο Καλαβρύτων Ιερώνυμος,Ιωνίας Γαβριήλ και Φθιώτιδος Συμεών. Αν και αυτοί, ό,τι και να γίνει  θα ακολουθήσουν τον κ.Ιερώνυμο στις επιλογές τους.

Τα πρόσωπα κλειδιά της Συνόδου για το γάμο των ομόφυλων ζευγαριών 

“Σκληροί και μετριοπαθείς” δεν θα αποφύγουν τη σύγκρουση την επόμενη μέρα της ψήφισης του νομοσχεδίου. Αν και είναι δεδομένο ότι κανείς δεν πρόκειται να αποδεχτεί τον γάμο των ομόφυλων ζευγαριών και πολύ περισσότερο την τεκνοθεσία, όλοι θα κληθούν να πάρουν θέση για όσα θα ακολουθήσουν και αφορούν στις πνευματικές συνέπειες .

Ο μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ

Ο 68χρονος Ιεράρχης ανήκει σ’αυτούς που και στο παρελθόν έχουν σηκώσει τη σημαία της επανάστασης για τα ομόφυλα ζευγάρια και την ομοφυλοφιλία, την οποία έχουν χαρακτηρίσει αμαρτία και ασθένεια. Είναι αυτός που πρώτος μίλησε για βάπτιση των παιδιών όταν ενηλικιωθούν, αλλά και για επιτίμια στα ζευγάρια. “Όλοι όσοι συνεργούν καθ’ οιονδήποτε τρόπο στην δαιμονική καταδολίευση της ανθρώπινης προσωπικότητος, θεσμοθετούντες ως δήθεν κανονικότητα την παρέκκλιση της ομοφυλοφιλίας, αποκόπτονται εκουσίως από το Σώμα της Μίας, Αγίας, Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας και επισύρουν επί των κεφαλών τους τάς ἀράς τῶν Θεοφόρων Πατέρων καί του αιωνίου Νόμου του Παναγίου Θεού,επεκτείνονται οι πνευματικές συνέπειες της τελέσεως πολιτικού γάμου των ετεροφυλοφίλων ζευγαριών και στα λεγόμενα ομοφυλόφιλα ζευγάρια και κατά ταύτα στερούνται των ευλογιών της Αγιωτάτης ημών Εκκλησίας, δεν δύνανται να μετάσχουν των μυστηρίων Της και στερούνται Εκκλησιαστικής κηδεύσεως και τα τυχόν τεκνοθετηθέντα από ομοφυλόφιλα ζευγάρια τέκνα δεν θα πρέπει να βαπτίζονται εις τη νηπιακή ηλικία, αλλά μόνον όταν ενηλικιωθούν και ενσυνείδητα επιθυμούν να γίνουν μέλη της Εκκλησίας, διότι άλλως καταστρατηγείται ο νηπιοβαπτισμός, ο οποίος προβλέπει την υπό των γονέων του βαπτιζομένου και του αναδόχου μόρφωσιν εἰς Χριστόν, γεγονός που δεν μπορεί να συμβεί σε μία τέτοια άθεσμη χριστιανικώς κατάσταση”, αναφέρει σε άρθρο του. Τα ίδια υποστήριξε και στην Ιεραρχία.

Πρόκειται για έναν μητροπολίτη με φανατικούς οπαδούς σε όλη τη χώρα και με αποδοχή  μέσα στη Σύνοδο. Δεν πρόκειται να φτάσει στα άκρα, αλλά θα συνεχίσει τον “δικό του πόλεμο” κατά της ομοφυλοφιλίας και την επιβολή των επιτιμίων.

Κερκύρας Νεκτάριος

Ο  71χρονος μητροπολίτης δεν έχει την απήχηση του Πειραιώς. Δεν βάζει εύκολα νερό στο κρασί του και αυτό το απέδειξε την περίοδο της covid-19, όπου συνελήφθη γιατί τέλεσε παρουσία πιστών τη Θεία Λειτουργία. Για το γάμο των ομόφυλων τόνισε ότι τα παιδιά που θα αποκτήσουν, θα αυξήσουν την εγκληματικότητα: “Δεν μπορώ εγώ να πω στους πιστούς ότι υπάρχει η οικογένεια η φυσική και η οικογένεια από εκτροπή. Καθημερινά βλέπουμε ότι η δομή της Πατρίδας μας και της κοινωνίας απειλείται από την εγκληματικότητα. Όταν αυτά τα παιδιά – λένε έγκριτοι επιστήμονες-, θα τεκνοθετηθούν από ομόφυλα ζευγάρια, ποια θα είναι η ψυχολογία αυτών των ανθρώπων; Βλέπετε τα παιδιά μέσα από διαλυμένες οικογένειες, μέσα από οικογένειες που δεν είναι θεμελιωμένες από ηθικές αρχές… Έχουμε απεμπολήσει το ήθος και θεωρούμε πρόοδο να ζούμε χωρίς ηθικές αρχές, χωρίς πιστεύω. Ε, λοιπόν, οι άνθρωποι όταν δεν έχουν φραγμό, τα νέα τα παιδιά…”.

Τις επόμενες μέρες θα προσπαθήσει να ενημερώσει τους πιστούς  με τον τρόπο του και πολλοί θεωρούν βέβαιο ότι θα διαφοροποιηθεί από τις όποιες θέσεις της Συνόδου.

Μεσογαίας Νικόλαος

Αν και έχει ακολουθήσει θετικές σπουδές και είναι ένας εκ των πλέον μορφωμένων κληρικών, ο 70χρονος Ιεράρχης είναι αυτός που θα σηκώσει το βάρος της αντιπαράθεσης σε ό,τι αφορά τον γάμο και την τεκνοθεσία. Στην τελευταία συνεδρίαση της Συνόδου ήταν αυτός που έκανε την εισήγηση. Σε αυτήν ανάφερε με ιδιαίτερα σκληρές εκφράσεις: «Το μεγαλύτερο λάθος μας θα ήταν να δεχθούμε ότι η ομοφυλοφιλική πράξη εκτός από ψυχική διαταραχή, δεν είναι και αμαρτία. Τα πρόσωπα αυτά, εκτός από την ελπίδα της ψυχιατρικής θεραπείας, θα είχαν χάσει οριστικά και την σωτήρια διάθεση μετάνοιας και την αναζήτηση παρηγορίας του θείου ελέους για τις δικές τους εκτροπές. Η ομοφυλοφιλία είναι μια ασθένεια που τη γέννησε η διάχυτη κοινωνική αμαρτία και μπορεί ασφαλώς να τη θεραπεύσει η Εκκλησία. Μαζί με όλες τις μεγάλες δικές μας αμαρτίες, μπορεί να αγκαλιάσει θεραπευτικά και αυτήν» .Η θέση του αυτή προκάλεσε συζητήσεις και αντιδράσεις, αλλά θα παραμείνει στην επικαιρότητα ως ένα θέμα που “κρύβει τις δικές του αλήθειες”.

Μεσσηνίας Χρυσόστομος

Ο Μεσσηνίας είχε πάντα τις δικές του θέσεις για τον τρόπο λειτουργίας της Εκκλησίας. Είναι οπαδός της Συνοδικότητας, την οποία πάντα επικαλείται αταλάντευτα . Ήταν από εκείνους που αντέδρασαν έντονα στη συμφωνία Τσίπρα -Ιερώνυμου, ενώ έχει ταχθεί υπέρ της βάπτισης των παιδιών των ομόφυλων ζευγαριών. Μάλιστα, ο 63χρονος Ιεράρχης αντέδρασε πρώτος στη θέση που διατύπωσε ο Αρχιεπίσκοπος για βάπτιση των παιδιών μετά την ενηλικίωσή τους. Όπως δήλωσε, τα όσα ανέφερε ο κ.Ιερώνυμος δεν είναι παρά προσωπικές απόψεις και όχι επίσημες θέσεις της Εκκλησίας της Ελλάδος. Είναι κατά των κινητοποιήσεων και υπέρ της ανάληψης πρωτοβουλιών, ώστε να μην διχαστεί ο λαός.

Δημητριάδος Ιγνάτιος

Στην τελευταία συνεδρίαση της Συνόδου δεν πήρε τον λόγο. Έχει απορρίψει από την πρώτη στιγμή την πρωτοβουλία της κυβέρνησης. Όλο αυτό το διάστημα προσπαθεί να αποφύγει τις ακρότητες “ώστε να μη διχαστεί ο λαός”, ωστόσο δεν κρύβει και την αγωνία του για τον κίνδυνο αξιοποίησης της κατάστασης που θα διαμορφωθεί μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου από κόμματα και οργανώσεις που δηλώνουν ότι βρίσκονται κοντά στην Εκκλησία. Ο λόγος του έχει βαρύτητα εντός και εκτός της Συνόδου και εξ αυτού του λόγου θα επιχειρήσει να πέσουν οι τόνοι, χωρίς να αποδεκτεί τον γάμο και την τεκνοθεσία ως μία “ανάγκη της εποχής”.

Λαρίσης Ιερώνυμος

Είναι από τους πλέον σημαντικούς στην Ιεραρχία, αλλά ήδη διαγράφει τη δική του πορεία. Ο 53χρονος μητροπολίτης συγκρούστηκε με ακραίους στη Λάρισα για την covid-19  και γενικώς πάντα είχε λόγο.

Αν και θεωρείται μετριοπαθής και προοδευτικός, για το θέμα του νηπιοβαπτισμού δεν πήρε θέση. «Εξετάζουμε κατά πόσο μπορούμε να δεχθούμε τον νηπιοβαπτισμό σε τέκνα ομοφύλων ζευγαριών», είπε. Δήλωσε, δε, προβληματισμένος για τη νηπιοβάπτιση: «Οι λάθος εντυπώσεις είναι ότι ξεκινώντας από μια βάπτιση, δίνεται η εντύπωση πως η Εκκλησία δεν έχει θέμα με τον γάμο των ομοφύλων». Όπως και να έχει, θα είναι ένας από αυτούς που θα συνδιαμορφώσουν τις αποφάσεις.

Οι υπόλοιποι δύσκολα θα έρθουν σε σύγκρουση με τις απόψεις του Αρχιεπισκόπου, παρά τις όποιες επιφυλάξεις τους.

You may also like

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΑΠΟ: Απόψεις