0

του Πέτρου Κουβάτσου

 

«Ο Δήμος Περάματος είναι πλέον ένας από τους κανονικούς δήμους της χώρας», ανέφερε ο δήμαρχος Περάματος, κ. Γιάννης Λαγουδάκης, στην εφ΄ όλης της ύλης συνέντευξη που μας παραχώρησε.

Κάτι που σύμφωνα με τον κ. Λαγουδάκη δεν ήταν δεδομένο, αφού το 2014 όταν αναλάμβανε για πρώτη φορά τα ηνία της πόλης, τα ταμειακά διαθέσιμα ήταν 2.200 ευρώ και τα χρέη άγγιζαν τα 85 εκ. ευρώ!

«Σήμερα, 9 χρόνια μετά ο Δήμος Περάματος όχι μόνο δεν χρωστάει σε τρίτους, αλλά έχουμε και ένα πραγματικό ταμείο 20 εκ. ευρώ, μέσα από το νοικοκύρεμα που κάναμε στα οικονομικά μας», τόνισε χαρακτηριστικά ο Γιάννης Λαγουδάκης.

Όσον αφορά στα προεκλογικά του δήμου ο δήμαρχος σχολίασε: «Κάποιοι έχουν ξεκινήσει την προεκλογική περίοδο στην πόλη μας εδώ και ένα χρόνο. Εμείς γνωρίζουμε καλά πως θα κριθούμε για το έργο μας και τον τρόπο που αντιμετωπίζουμε τα προβλήματα καθημερινότητας των συνδημοτών μας».

Αναλυτικά, η συνέντευξη του δημάρχου Περάματος, κ. Γιάννη Λαγουδάκη έχει ως εξής:

 

Δήμαρχε, ο Δήμος Περάματος αντιμετώπιζε σοβαρότατα οικονομικά προβλήματα όταν αναλάβατε την διοίκησή του. Πλέον, σε ποια κατάσταση βρίσκεται; 

Η πρώτη και ενδεχομένως η σημαντικότερη παρέμβαση που έγινε από τη Δημοτική μας Αρχή, όταν αναλάβαμε τη διοίκηση το 2014 ήταν η οικονομική εξυγίανση του Δήμου. Αντιλαμβάνεστε πως εάν δεν είχαμε προχωρήσει σε αυτή την κίνηση, οποιοσδήποτε σχεδιασμός δεν θα ήταν εφαρμόσιμος. Όπως όλοι γνωρίζουν, τον Σεπτέμβριο του 2014 ο Δήμος Περάματος ήταν ο πιο υπερχρεωμένος πανελλαδικά αναλογικά με τον πληθυσμό του και μάλιστα εν καιρώ μνημονίων. Ο Δήμος μας αδυνατούσε να παρέχει τις προβλεπόμενες υπηρεσίες στους δημότες, ενώ την ίδια στιγμή εργαζόμενοι, προμηθευτές, ασφαλιστικά ταμεία, τράπεζες, σχολικές επιτροπές και άλλοι πολλοί αξίωναν οικονομικές απαιτήσεις. Αυτή τη στιγμή είμαστε είναι ένας από τους πιο αξιόπιστους και οικονομικά υγιείς Δήμους της χώρας, με επαρκή υλικοτεχνική υποδομή.

Συγκεκριμένα, σήμερα, 9 χρόνια μετά ο Δήμος Περάματος όχι μόνο δεν χρωστάει σε τρίτους, αλλά έχουμε και ένα πραγματικό ταμείο 20 εκ. ευρώ, μέσα από το νοικοκύρεμα που κάναμε στα οικονομικά μας.

 

Όσον αφορά στα έργα που έγιναν στην πόλη;

Στο επίπεδο των υποδομών, γίνονται καθημερινά παρεμβάσεις στις γειτονιές από το Τμήμα Μικροέργων που έχουν βελτιώσει την ζωή των πολιτών. Για πρώτη φορά ο Δήμος Περάματος έχει σχεδόν 20 πιστοποιημένες παιδικές χαρές, ενώ ανακατασκευάστηκαν από την αρχή πέντε γήπεδα μπάσκετ. Παράλληλα, υπογράφτηκε η σύμβαση για παιδική χαρά για ΑμεΑ. Προχωρήσαμε στην συνολική ανάπλαση του χώρου της Πρόνοιας με παιδικές χαρές, γήπεδο μπάσκετ, ανακαινισμένο στίβο, καθώς και σε παρεμβάσεις στο Γήπεδο Ποδοσφαίρου της πόλης, στο Δυτικό Άκρο, στο Θερινό Σινεμά, στο Θέατρο Μίκης Θεοδωράκης και στα σχολικά κτίρια της πόλης. Έχουμε προχωρήσει στη διάνοιξη δρόμων σε περιοχές που επί δεκαετίες είχαν εγκαταλειφθεί. Έπειτα από συνεχείς πιέσεις μας κατασκευάζεται από την ΕΥΔΑΠ τροφοδοτικός αγωγός ύδρευσης, που θα εκτείνεται από την Λεωφόρο Σχιστού μέχρι και το Δυτικό άκρο του Δήμου Περάματος. Προχωρούμε σε συνεργασία με την Περιφέρεια Αττικής σε έργα αντιπλημμυρικής θωράκισης της πόλης. Εξαιρετικά σημαντικό είναι και το γεγονός πως προχωρούμε σε αντικατάσταση και αναβάθμιση του δημοτικού οδοφωτισμού με φωτιστικά LED σε όλη την έκταση του Δήμου Περάματος. Στο στρατηγικό μας σχεδιασμό είναι η διεκδίκηση κάθε εθνικού ή ευρωπαϊκού πόρου με γνώμονα τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των πολιτών.

 

Γενικότερα, ποια είναι τα σημαντικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζει η πόλη και ο δήμος και πως προσπαθείτε να τα αντιμετωπίσετε;

Πρώτιστο καθήκον για εμάς είναι οι Δημοτικές Υπηρεσίες να ανταποκρίνονται στα αιτήματα των πολιτών. Σε αυτό το πλαίσιο προχωρήσαμε στη διοικητική ανασυγκρότηση του Δήμου Περάματος, ώστε να καταστεί ο Δήμος πιο λειτουργικός στους δημότες. Βέβαια, η έλλειψη προσωπικού μας αποστερεί τη δυνατότητα να παρέχουμε υπηρεσίες που είναι αναγκαίες στους πολίτες. Μέσω της πλατφόρμας Novoville προσφέρουμε στους πολίτες τη δυνατότητα αποστολής αιτημάτων σε ειδική εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα, με σκοπό τη διευθέτηση ζητημάτων που αφορούν τη λειτουργία των παρεχόμενων υπηρεσιών του Δήμου μας. Μέσα από αυτήν την εφαρμογή ο δημότης έχει εντελώς δωρεάν τη δυνατότητα να δηλώνει σε πραγματικό χρόνο προβλήματα που συναντά στην καθημερινότητα του.

Σε σχέση με τα διαχρονικά προβλήματα που ταλανίζουν την πόλη μας, είναι γνωστό πως στα γεωγραφικά μας όρια βρίσκεται ο Σταθμός Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων (ΣΜΑ) Σχιστού, 5 εταιρείες πετρελαιοειδών και το 70% των δραστηριοτήτων της COSCO. Στον θαλάσσιο χώρο που βρίσκεται μπροστά από το Δήμο Περάματος λειτουργεί το Κέντρο Επεξεργασίας Λυμάτων της Ψυττάλειας που αποτελεί τον δεύτερο μεγαλύτερο βιολογικό καθαρισμό στον κόσμο και τέλος το πορθμείο Περάματος – Σαλαμίνος το οποίο είναι το μεγαλύτερο πορθμείο της χώρας σε διακίνηση αυτοκινήτων και επιβατών εδώ και δεκαετίες και το δεύτερο μεγαλύτερο της Ευρώπης.

 

Ένα πολύ μεγάλο έργο που αφορά και το Δήμο Περάματος είναι η υποθαλάσσια ζεύξη με τη Σαλαμίνα. Είστε υπέρ της κατασκευής;

Είναι αυτονόητο πως η υλοποίηση ενός τόσο σημαντικού έργου μόνο θετικά μπορεί να αποφέρει στην πόλη μας. Η υποθαλάσσια ζεύξη θα ανακουφίσει το Πέραμα από την τεράστια κυκλοφοριακή φόρτιση και περιβαλλοντική όχληση που δημιουργούν τα αυτοκίνητα που κατευθύνονται προς το πορθμείο από τον έναν και μοναδικό δρόμο της πόλης. Επιπλέον, θα αποτελέσει επί της ουσίας μία δεύτερη έξοδο για τους κατοίκους, γεγονός ιδιαίτερα σημαντικό λόγω των μεγάλων και επικίνδυνων βιομηχανικών δραστηριοτήτων που λειτουργούν στην πόλη μας.

 

Ο Δήμος Περάματος ήταν από τους λίγους δήμους που δεν γινόταν καθόλου ανακύκλωση. Πλέον, που βρίσκεται σε αυτόν τον τομέα; 

Θα σας απαντήσω συνδέοντας το με αυτό που είπαμε νωρίτερα για την οικονομική κατάσταση που παραλάβαμε το 2014. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα αφορά τη Διεύθυνση Περιβάλλοντος και Ποιότητας Ζωής. Η υπηρεσία καθαριότητας του Δήμου Περάματος αποτελεί το σημείο αιχμής μας και συνάμα την πιο γρήγορα αναπτυσσόμενη υπηρεσία μας. Από το μόλις ένα απαρχαιωμένο απορριμματοφόρο που υπήρχε το 2014 για την αποκομιδή των απορριμμάτων, σήμερα, με την αξιοποίηση των χρηματοδοτικών «εργαλείων», αλλά και ιδίων πόρων, η υπηρεσία έχει εξοπλιστεί με νέα σύγχρονα και λειτουργικά οχήματα (απορριμματοφόρα, αρπάγη σάρωθρα, φορτηγά, υδροφόρα κ.α.) έτοιμα να βοηθήσουν τους εργαζομένους να ανταπεξέλθουν στις αυξημένες ανάγκες του Δήμου.

Και έρχομαι στο θέμα της ανακύκλωσης. Με συντονισμένες ενέργειες επανεκκινήσαμε την ανακύκλωση στην πόλη, που τόσο το ήθελαν οι πολίτες γιατί πρέπει να σας θυμίσω πως στο Πέραμα μέχρι το 2014 υπήρχαν μόνο μπλε κάδοι, οι οποίοι όμως ήταν για τα σύμμεικτα απορρίμματα. Όταν όπως σας είπα καταφέραμε να τακτοποιήσουμε τα οικονομικά του δήμου αποσύραμε τους μπλε κάδους – γιατί οι πολίτες είχαν συνηθίσει να πετάνε εκεί όλα τα απορρίμματα –  και αγοράσαμε καινούριους πράσινους κάδους. Στη συνέχεια, μετά από από έξι μήνες προχωρήσαμε με τις νέες ροές ανακύκλωσης. Αποκτήσαμε τους μπλε κώδωνες για το γυαλί, τους μπλε κάδους για τα ανακυκλώσιμα υλικά, και με τους καφέ κάδους για τα οικιακά που θα γίνονται κομπόστ. Προχωρήσαμε στο πρώτο κέντρο ανταποδοτικής ανακύκλωσης στην πόλη, το οποίο ήδη λειτουργεί και πηγαίνει πολύ καλά. Χωροθετήσαμε πράσινες γωνιές και τοποθετήσαμε υπογειοποιημένους κάδους σε κεντρικά σημεία της πόλης. Έτσι, πλέον το Πέραμα τρέχει και δεν προχωράει στον τομέα της ανακύκλωσης, καθώς εκτός από αυτά που μόλις σας περιέγραψα γίνεται ανακύκλωση ακόμα και τηγανέλαιων αλλά και ελαστικών.

 

Σας παρακολουθούμε με μεγάλο σθένος να διεκδικείτε την επέκταση του Μετρό προς το Πέραμα; Θα σας “ακούσουν” οι αρμόδιοι;

Εύλογα, λόγω της περιβαλλοντικής υποβάθμισης της πόλης μας, απαιτούμε από την πολιτεία να εντάξει στο Πέραμα σύγχρονες υποδομές που από τη μία πλευρά θα ανακουφίσουν τους κατοίκους της περιοχής, ενώ από την άλλη θα φανεί πως αναγνωρίζει τη συμβολή μας σε μία σειρά από ζητήματα κρίσιμης εθνικής σημασίας, που έχουν ως αποτέλεσμα την επιβάρυνση της καθημερινότητας και της ποιότητας ζωής όλων μας. Σε αυτό το πλαίσιο, είναι επιτακτική η ανάγκη επέκτασης της γραμμής του ΜΕΤΡΟ στο Δήμο Περάματος, με σκοπό τη σύνδεση της πόλης μας με το συγκοινωνιακό δίκτυο της υπόλοιπης Αττικής.

 

Και με τις εταιρείες πετρελαιοειδών δίνεται μεγάλη μάχη. Τι θα μπορούσε να γίνει για να βελτιωθεί η κατάσταση για τους κατοίκους της πόλης; 

Αναφορικά με τη λειτουργία των εταιρειών πετρελαιοειδών εντός του οικιστικού ιστού του Δήμου Περάματος, είναι γνωστό πως πάγιο αίτημά μας είναι να γίνει άμεσα η μετεγκατάσταση των δεξαμενών πετρελαιοειδών σε οργανωμένο χώρο εκτός του Δήμου Περάματος και εκτός αστικών περιοχών, καθώς και να αποδοθούν οι χώροι στους πολίτες του Περάματος. Μέχρι να μετεγκατασταθεί και η τελευταία δεξαμενή πετρελαιοειδών από το Πέραμα, οι έλεγχοι που θα διενεργούνται στις εταιρείες πετρελαιοειδών (ΣΑΤΑΜΕ-Seveso) να γίνονται με τα αυστηρότερα στάνταρ ελέγχου που επιβάλλει η διεθνής νομοθεσία και με την συμμετοχή εκπροσώπων του 1ου και του 2ου βαθμού τοπικής αυτοδιοίκησης.

 

Πως διανύετε την προεκλογική περίοδο στο δήμο περάματος;

Η αλήθεια είναι ότι στο Δήμο Περάματος η προεκλογική περίοδος για κάποιους έχει ξεκινήσει εδώ και έναν χρόνο. Εμείς ξέρουμε από την πρώτη στιγμή ότι θα κριθούμε από το έργο μας στους πολίτες και για αυτό η προτεραιότητά μας είναι η μάχη με τα προβλήματα της καθημερινότητας και όλα γενικά τα προβλήματα που υπάρχουν στην περιοχή. Επίσης, θα πρέπει να σχολιάσω ότι με εφτά δημοτικούς συμβούλους που ήμασταν σε σύνολο 27 ήταν πραγματικά πολύ δύσκολο να ανταποκρίνεται στον τεράστιο φόρτο των προβλημάτων, παρόλα αυτά θεωρώ ότι τα καταφέραμε σε πολύ ικανοποιητικό βαθμό.

Στο Πέραμα υπάρχουν ήδη έξι υποψηφιότητες και ίσως αυξηθούν. Αυτό είναι καλό γιατί πρέπει οι πολίτες να είναι ενεργοί και να ενδιαφέρονται για τα κοινά της πόλης τους. Είμαστε αισιόδοξοι πως θα αναγνωριστεί η δουλειά μας και θα συνεχίσουμε στο τιμόνι του δήμου γιατί θα πρέπει να γνωρίζουν οι κάτοικοι της πόλης ότι δεν είναι μόνο ότι ξεχρεώσαμε τον δήμο και κάναμε μία σειρά από σημαντικά έργα που σας ανέφερα αλλά και ότι έχουμε εξασφαλίσει χρηματοδοτήσεις για πολύ μεγάλα έργα, ύψους σχεδόν 30 εκατ. ευρώ για την επόμενη πενταετία. Έτσι, αν σε αυτά συνυπολογίσουμε την υποθαλάσσια ζεύξη με τη Σαλαμίνα που θα ανακουφίσει το κυκλοφοριακό της πόλης, τότε το Πέραμα το επόμενο διάστημα θα αλλάξει εντελώς εικόνα ακόμα και από σήμερα που έχει ήδη πολύ βελτιωμένη εικόνα σε σχέση με το παρελθόν και θα γίνει μία ακόμα πιο σύγχρονη και φιλική προς τους κατοίκους της πόλη.

Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Today Press του Σαββάτου

You may also like

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΑΠΟ: Ειδήσεις