0

Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Today Press

Το 2025 αναμένεται να αποτελέσει έτος ορόσημο για το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, καθώς προχωρούν με ταχύτητα μεγάλα και εμβληματικά έργα που αλλάζουν την εικόνα της χώρας. O αρμόδιος Υπουργός, Χρήστος Σταικούρας, κατέγραψε πρόσφατα με άρθρο του στο Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων τις υποδομές που θα προστεθούν στις ήδη υπάρχουσες, βελτιώνοντας την καθημερινότητα του πολίτη.

Όσον αφορά στην υλοποίηση σημαντικών δημόσιων έργων, το 2025 θα ολοκληρωθούν:

▪ Η επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς την Καλαμαριά

Μετά από τα εγκαίνια του Μετρό της Θεσσαλονίκης, η επέκταση του έργου αναμένεται με αγωνία. Η ημερήσια επιβατική κίνηση στο μετρό της πόλης ανέρχεται σε 254.000 επιβάτες, με μεταφορική ικανότητα 18.000 επιβατών ανά ώρα και ανά κατεύθυνση. Με την ενσωμάτωση της επέκτασης της Καλαμαριάς θα προστεθούν άλλοι 78.000 με 80.000 επιβάτες/ημερησίως.

▪ Ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος θα ολοκληρωθεί

Στόχος είναι η μείωση των ατυχημάτων και δυστυχημάτων, χωρίς τροποποίηση των γεωμετρικών χαρακτηριστικών του δρόμου, καθόσον, μετά την ολοκλήρωση του νέου αυτοκινητοδρόμου Πατρών – Πύργου, η οδός δεν θα λειτουργεί ως αυτοκινητόδρομος, αλλά θα μετατραπεί σε οδό με τοπικές μετακινήσεις, με κυκλικούς κόμβους και χαμηλή ταχύτητα, αναβαθμίζοντας συνολικά την περιοχή.

▪ Ο οδικός άξονας Βόνιτσα – Λευκάδα θα ολοκληρωθεί

Μετά την αποπεράτωση του έργου το σύνολο των αρτηριών που θα οδηγούν από την Αθήνα στη Λευκάδα θα είναι σύγχρονοι και ασφαλείς, γεγονός που δεν θα αφορά μόνο τις καθημερινές μετακινήσεις των πολιτών αλλά και την ανάπτυξη. Ασφαλέστεροι δρόμοι σημαίνουν ταχύτερες και φθηνότερες μεταφορές, περισσότερους επισκέπτες και τουρισμό ενώ ωφελούν πολλούς άλλους τομείς της οικονομίας που επηρεάζονται από τις μεταφορές, τα logistics και την εφοδιαστική αλυσίδα

“Η συνέπεια στην τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων παραμένει για εμάς αδιαπραγμάτευτος στόχος, καθώς αποτελεί τη βάση για την έγκαιρη και αποτελεσματική ολοκλήρωση κάθε έργου. Η εμπειρία έχει αποδείξει ότι η σωστή οργάνωση, η διαφάνεια και η αποφασιστικότητα είναι τα στοιχεία που διασφαλίζουν την πρόοδο και την επιτυχία. Με σαφές σχέδιο, μεθοδικότητα και ρεαλισμό, προχωρούμε με αίσθημα ευθύνης στην υλοποίηση κάθε δέσμευσής μας. Παραδίδουμε έργα που θωρακίζουν τη χώρα με σύγχρονες, ανθεκτικές και λειτουργικές υποδομές, βελτιώνουν την ποιότητα ζωής των πολιτών και ενισχύουν την ανάπτυξη, με όρους οικονομικής αποτελεσματικότητας και κοινωνικής ανταποδοτικότητας. Κάθε βήμα μας είναι στρατηγικά σχεδιασμένο, με στόχο να ανταποκρίνεται στις ανάγκες του σήμερα και να διαμορφώνει ένα καλύτερο αύριο για όλους”, σημείωσε στο ΑΠΕ – ΜΠΕ, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας.

 

 

Παράλληλα εντός του 2025 προχωρά:

▪ Η κατασκευή της γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας, με τους μετροπόντικες να ολοκληρώνουν το έργο τους το 2026.

Η Γραμμή 4, σχήματος «U», αποτελείται από 2 σκέλη ακτινικής μορφής, προς Γαλάτσι και Μαρούσι, και ένα κεντρικό τμήμα διερχόμενο από το κέντρο της Αθήνας, έχει συνολικό μήκος 38,2 χλμ, περιλαμβάνει 35 συνολικά σταθμούς και αποτελείται από πέντε επιμέρους διακριτά τμήματα, Α, Β, Γ, Δ και Ε:

▪ Η σύνδεση του Ε – 65 με την Εγνατία Οδό. Θα ολοκληρωθεί στο τέλος του 1ου τριμήνου του 2026

Ο Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος (Ε65) (Λαμία – Καρδίτσα – Τρίκαλα – Καλαμπάκα – Εγνατία Οδός) εντάσσεται στο Διευρωπαϊκό δίκτυο αξόνων (Transeuropean Network) και αποτελεί τη ραχοκοκαλιά της συγκοινωνιακής υποδομής της Κεντρικής Ελλάδας. Η κατασκευή του Αυτοκινητοδρόμου Ε65 θα βοηθήσει στην άρση της συγκοινωνιακής απομόνωσης της Κεντρικής Ελλάδος και θα αναβαθμίσει την σύνδεση της Δυτικής Μακεδονίας και της Ηπείρου.

▪ Η κατασκευή της Ανατολικής Εσωτερικής Περιφερειακής της Θεσσαλονίκης

Το έργο αφορά στη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, συντήρηση και λειτουργία, από την περιοχή του Α/Κ Κ5 (περιοχή Νοσοκομείου Παπαγεωργίου – πρώην στρατοπέδου Καρατάσου) έως κόμβο Κ12 (σύνδεση με ΕΟ Θεσσαλονίκης-Μουδανιών) με Σ.Δ.Ι.Τ.

 

▪ Ο Βόρειος Οδικός Άξονας της Κρήτης, με τη συμβασιοποίηση του τμήματος Χανιά – Ηράκλειο. Αναμένεται τους πρώτους μήνες του έτους.

Τα τεχνικά έργα που περιλαμβάνει το έργο είναι 17 Ανισόπεδοι κόμβοι / ημικόμβοι, 75 Γέφυρες, 21 Σήραγγες, 18 Σήραγγες ανοικτής εκσκαφής, 58 Ανισόπεδες Διαβάσεις (53 Κάτω Διαβάσεις και 5 Άνω), 136 Οχετοί διαφόρων διαστάσεων, 266 Έργα Αντιστήριξης (τοίχοι/ πασσαλότοιχοι)

▪ Αναπτύσσεται το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι. Σήμερα έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό άνω του 40%

Μετά από ένα διάστημα δοκιμαστικής λειτουργίας, η πλήρης έναρξη λειτουργίας του νέου αεροδρομίου τοποθετείται το 2027. Το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι θα εκτείνεται σε 6.030 στρέμματα ενώ το μήκος του διαδρόμου προσαπογείωσης θα είναι 3.200 μ. και το πλάτος διαδρόμου 45 μέτρα.

▪ Ο οδικός άξονας Μπράλος – Άμφισσα, ο οποίος έχει ήδη ξεκινήσει και προχωρά με καλούς ρυθμούς

Ο σχεδιασμός του έργου, προϋπολογισμού 285,5 εκατ. ευρώ και μήκους 24 χιλιομέτρων, κατασκευάζεται με τις πιο σύγχρονες περιβαλλοντικές προδιαγραφές και θα συνδέει την Κεντρική και Βόρεια Ελλάδα με το Δυτικό Τμήμα της χώρας. Με 2 σήραγγες, 2.2 χλμ και 2.5 χλμ, ισόπεδους κόμβους, 7 γέφυρες και ένα δίκτυο δευτερευουσών οδών για τη σύνδεση με το υπόλοιπο οδικό δίκτυο, διασφαλίζονται ταχύτερες και ασφαλείς μετακινήσεις και μεταφορές.

▪ Ο οδικός άξονας Ιωάννινα – Κακαβιά, ο οποίος ήδη συμβασιοποιήθηκε.

Το συγκεκριμένο τμήμα, προϋπολογισμού 310 εκατ. ευρώ, αποτελεί επέκταση της Ιόνιας Οδού και αναμένεται να δώσει μία νέα ώθηση στην περιοχή. Η Ιόνια οδός, πλέον, θα ξεκινά από το Αντίρριο και θα καταλήγει στον συνοριακό σταθμό της Κακαβιάς.

Μεταξύ των πρωτοβουλιών που προωθούνται είναι:

1. Εκσυγχρονισμός του σιδηροδρόμου. Οι σιδηροδρομικές υποδομές βελτιώνονται με τη χρήση, για πρώτη φορά, σημαντικών ευρωπαϊκών πόρων, εφαρμόζονται σύγχρονα τεχνολογικά συστήματα που αυξάνουν την ασφάλεια, ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη η αναδιοργάνωση του ΟΣΕ.

2. Αναβάθμιση του στόλου στα ΜΜΜ. Στην Αθήνα, μέχρι το καλοκαίρι του 2025, θα ενσωματωθούν 950 νέα αντιρρυπαντικά λεωφορεία. Επιπλέον, αναβαθμίζονται 9 και ανατάσσονται 14 συρμοί της Γραμμής 1, με τους πρώτους να ολοκληρώνονται μέσα στο 2025. Στη Θεσσαλονίκη, ήδη το 50% των οχημάτων του ΟΑΣΘ είναι καινούργια.

3. Ενίσχυση της οδικής ασφάλειας. Το κυρωτικό πλαίσιο του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας ανανεώνεται, ενώ δημιουργείται το Εθνικό Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας. Παράλληλα, προωθείται η ψηφιακή καταγραφή των παραβάσεων και η αποδοτικότερη διαχείριση των προστίμων.

4. Συντήρηση υφιστάμενων έργων παραγωγής. Σε συνεργασία με το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος, υλοποιείται πρόγραμμα προληπτικής συντήρησης 250 γεφυρών. Στόχος είναι η διασφάλιση της δομικής τους επάρκειας, η πρόληψη ατυχημάτων και η αντιμετώπιση των κινδύνων που συνδέονται με την κλιματική αλλαγή.

5. Προώθηση της ηλεκτροκίνησης. Τα κίνητρα για την υιοθέτηση ηλεκτροκίνητων οχημάτων έχουν ενισχυθεί, οδηγώντας σε ραγδαία ανάπτυξη του τομέα. Τα τελευταία δύο χρόνια, μέσω επιδοτήσεων ύψους 60 εκατ. ευρώ, υποστηρίχθηκε η αγορά 20.000 οχημάτων. Παράλληλα, οι σταθμοί φόρτισης αυξήθηκαν από 58 το 2019 σε περισσότερους από 6.700 σήμερα.

Μεγάλα Αρδευτικά και Αντιπλημμυρικά έργα

Επιπλέον, όσον αφορά στην υλοποίηση μεγάλων αρδευτικών και αντιπλημμυρικών έργων, το 2025, θα ολοκληρωθεί:

  • Η διευθέτηση του Ρέματος Εσχατιάς και του Αγίου Γεωργίου Αττικής
  • Το αρδευτικό δίκτυο Ανατολικής Βίστριζας Φθιώτιδας.
  • Φράγμα και αγωγός μεταφοράς στη Σκύρο.
  • Λιμνοδεξαμενή στη Σαμοθράκη.
  • Αρδευτικό δίκτυο στο Λασίθι.
  • Φράγμα στο Ηράκλειο.

Θα προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για την κατασκευή του φράγματος Πλατύ Ρεθύμνου. Θα υπογραφούν συμβάσεις:

  • Κατασκευής συμπληρωματικών έργων Ταμιευτήρα Μπραμιανού Λασιθίου.
  • Αντιπλημμυρικής προστασίας Νέας Μάκρης Αττικής.
  • Φράγμα Κελεφίνας Λακωνίας και Νεστορίου Καστοριάς.
  • Επέκταση αρδευτικού δικτύου Κοζάνης.

You may also like

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΑΠΟ: Ειδήσεις