0

Υπό το άγρυπνο μάτι του «Μεγάλου Αδελφού» θα εκτελούνται τα δρομολόγια στο Μετρό Θεσσαλονίκης και τη Γραμμή 4 της Αθήνας, ενισχύοντας την ασφάλεια των επιβατών.

Δύο σημαντικά συγκοινωνιακά έργα που επί χρόνια αποτελούσαν πάγιο αίτημα του επιβατικού κοινού έχουν δρομολογηθεί σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Πρόκειται για το πολυπαθές Μετρό της Θεσσαλόνικης και τη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας που, μολονότι βρίσκονται σε διαφορετικό στάδιο, αμφότερα θα συνδράμουν θεαματικά στον μετριασμό της κυκλοφοριακής συμφόρησης και στην ευκολότερη μετακίνηση των πολιτών.

Και παράλληλα, θα φέρουν κάποια κοινά χαρακτηριστικά, με κυριότερα τους driverless συρμούς (σ.σ. θα κινούνται ερήμην οδηγού) και την ύπαρξη αυτόματων θυρών επί των αποβαθρών που θα ανοίγουν αυτόματα όταν έρχεται ο συρμός ώστε να γίνει η επιβίβαση – αποβίβαση των επιβατών.

Ο υπερσύγχρονος χαρακτήρας, ωστόσο, των συρμών δεν περιορίζεται στην ύπαρξη μόνο των ανωτέρων τελευταίας γενιάς χαρακτηριστικών.

Όπως ανέφερε πριν από λίγες ώρες από το βήμα του συνεδρίου της Palladian Conference για τον ψηφιακό μετασχηματισμό του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Αττικό Μετρό, Νίκος Κουρέτας, στους σταθμούς αλλά και στους συρμούς τόσο του Μετρό της Θεσσαλονίκης όσο και της Γραμμής 4 θα εγκατασταθούν high-end κάμερες που θα «χτενίζουν» 24/7 τα πάντα, λειτουργώντας ως το… άγρυπνο μάτι του «Μεγάλου Αδερφού».

Ειδικότερα, ο ρόλος των καμερών, οι οποίες θα παρέχουν πλήρη κάλυψη των χώρων, θα λειτουργούν με φόντο την αποτροπή δυσάρεστων συμβάντων και την ενίσχυση του αισθήματος ασφαλείας του επιβατικού κοινού.

Όπως επισημάνθηκε, οι κάμερες θα μπορούν να αναγνωρίσουν αντικείμενα, να ταυτοποιούν πρόσωπα και θα μπορούν να «διακρίνουν» αν έχει προκληθεί κάποιο συμβάν που χρήζει άμεσης αντιμετώπισης, όπως π.χ. μία φωτιά. Οι κάμερες των συρμών (εντός των βαγονιών) θα στέλνουν σε πραγματικό χρόνο κάμερες στο Κέντρο ελέγχου.

Κάμερες θα υπάρχουν και στις μετώπες των τρένων, οι οποίες θα «παρακολουθούν» τη σήραγγα και μέσω ενός εξελιγμένου λογισμικού θα μπορούν να αναγνωρίσουν την παρουσία ανθρώπων και αντικειμένων.

Αξίζει, τέλος, να σημειωθεί ότι οι αποθηκευμένες εικόνες θα συμμορφώνονται με το ευρωπαϊκό πρωτόκολλο προστασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα.

Υπενθυμίζεται ότι το πρώτο τμήμα της Γραμμής 4 του Μετρό (Άλσος Βεϊκου Γουδή) θα ολοκληρωθεί το 2029 και το Μετρό Θεσσαλονίκης στο τέλος του 2023.

Το συνέδριο «Ψηφιακός Μετασχηματισμός: Η κινητήρια δύναμη για τη συνεχή ανάπτυξη του ιδιωτικού & δημόσιου τομέα» διοργανώθηκε από την Palladian Conferences και τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων και του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, του Elevate Greece και του ΣΕΠΕ.

You may also like

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΑΠΟ: Ειδήσεις