0

Της Ελένης Μπότα

Νέες ανατιμήσεις της τάξεως του 5-20% αναμένεται να κάνουν την εμφάνιση τους, στα ράφια των σουπερμάρκετ, μετά το Πάσχα.

Όπως αναφέρουν στελέχη σουπερμάρκετ, για τα τέλη Απριλίου, αρχές Μαΐου, αναμένονται αυξήσεις με διψήφιο ποσοστό σε προϊόντα όπως αλλαντικά και πίτες, στα οποία, μάλιστα μέχρι τώρα, δεν καταγράφονταν σημαντικές ανατιμήσεις.

Παράλληλα, από 1η Μαΐου έρχονται ανατιμήσεις ακόμη και σε γαλακτοκομικά προϊόντα. Συγκεκριμένα, μεγάλη εταιρεία που δραστηριοποιείται στα γαλακτοκομικά ανακοίνωσε ότι από τις αρχές του επόμενου μήνα θα προχωρήσει σε αύξηση, κατά περίπου 5%, στα γιαούρτια.

Το θέμα της ακρίβειας έχει τεθεί εκ νέου στο «τραπέζι» από την κυβέρνηση, καθώς οι περισσότερο οικονομικά ευάλωτοι πλήττονται από τις ανατιμήσεις στα τρόφιμα, που αντιστοιχούν στο 20% του εισοδήματός τους. Στην κατεύθυνση αυτή, εξετάζεται να επαναληφθεί, τουλάχιστον άλλη μια φορά, το μέτρο της «επιταγής ακρίβειας» των 200€μέσα στον χρόνο.

Η μείωση ΦΠΑ

Επίσης, βρίσκεται ακόμη στο τραπέζι (με λίγες,όμως, πιθανότητες να υλοποιηθεί) και το μέτρο της μείωσης του ΦΠΑ για συγκεκριμένα είδη, όπως το ψωμί, το κρέας και το γάλα. Βασική προϋπόθεση είναι ότι οι τιμές θα σταθεροποιηθούν σε κάποιο ύψος, ώστε να μπορεί να ελέγχεται, έστω και ενδεικτικά, το όφελος στον καταναλωτή.

Σύμφωνα με έρευνα του Συλλόγου Μικρών και Μεσαίων Σούπερ Μάρκετ, λύση στον γόρδιο δεσμό της ακρίβειας μπορούν να δώσουν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, δηλαδή αυτά που προσφέρονται από τα σούπερ μάρκετ με τη δική τους επωνυμία.

Όπως προκύπτει, το καλάθι της εβδομάδας από τα 183€ μπορεί να μειωθεί στα 151€, σε περίπτωση που τα επώνυμα προϊόντα αντικατασταθούν με ιδιωτικής ετικέτας.

Για παράδειγμα, επώνυμο σαμπουάν πωλείται προς 3,98€, ενώ το ίδιο προϊόν σε ιδιωτική ετικέτα βρίσκεται στο ράφι προς 1,51€.

Τα φασόλια από 1,79€πωλούνται 37% πιο φθηνά σε ιδιωτική ετικέτα. Κάτι ανάλογο συμβαίνει και με τον στιγμιαίο καφέ, με την τιμή του να είναι σχεδόν 58% κάτω.

Διαχείριση δαπανών

Την ίδια στιγμή, πάντως, οι Έλληνες καταναλωτές προχωρούν σε περιορισμό των δαπανών τους, ακόμα και για είδη πρώτης ανάγκης, με 7 στους 10 να προχωρούν σε επαναξιολόγηση των προτεραιοτήτων τους, ενώ 8 στους 10 να κάνουν πιο προσεκτική διαχείριση των δαπανών τους.

Με βάση τα ευρήματα από τη μελέτη Consumer Outlook 2022 της Nielsen IQ, το βάρος των εξόδων πέφτει στα βασικά, που έχουν κυρίως να κάνουν με τη ζωή στο σπίτι (σε αυτά συγκαταλέγεται η ενέργεια σε όλες τις διαστάσεις), ενώ την τρίτη θέση κρατούν τα είδη μπακαλικής.

Η ένδυση, η διασκέδαση εκτός σπιτιού και η εστίαση είναι οι κατηγορίες εκείνες, όπου ο Έλληνας προβλέπει ότι θα ξοδέψει λιγότερα για να αντεπεξέλθει στα βασικά. Η αλλαγή στις προτεραιότητες σηματοδοτεί και νέες συμπεριφορές και προτιμήσεις, το 2022.

Συνολικά, το 72% των Ελλήνων έχει επαναξιολογήσει τις προτεραιότητές του, ενώ προσοχή στη διαχείριση των εξόδων γίνεται από το 82% των καταναλωτών.

Σε επίπεδο στρατηγικών διαχείρισης, το 39% δηλώνει ότι αγοράζει τη φθηνότερη επιλογή από τα προϊόντα που θέλει, το 31% περιμένει να βρει τα προϊόντα που συνήθως αγοράζει σε προωθητική ενέργεια, ενώ το 30% αναφέρει ότι επιλέγει τις χαμηλότερες τιμές ανεξάρτητα από τη μάρκα.

Το κείμενο δημοσιεύτηκε στην TODAY PRESS τη νέα Free εφημερίδα που κυκλοφορεί κάθε Σάββατο

 

You may also like

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΑΠΟ: Οικονομία