Με τις παρεμβάσεις στον άξονα της Αριστοτέλους και στο καλντερίμι της Ελένης Ζωγράφου, που οδηγεί στο νοσοκομείο «Άγιος Δημήτριος», συνεχίζεται η προσπάθεια βελτίωσης του δημόσιου χώρου από τον δήμο Θεσσαλονίκης. Για τα δύο παραπάνω έργα, αλλά και για τον πεζόδρομο της Δημητρίου Γούναρη, εκεί όπου αποκαταστάθηκαν ήδη οι όποιες φθορές, ο δήμαρχος Στέλιος Αγγελούδης είχε δεχτεί προεκλογικά πολλά παράπονα από τους πολίτες.
Εδώ και λίγες ώρες το συνεργείο του εργολάβου έχει μεταφερθεί στην Αριστοτέλους καθώς εγκυμονούν κίνδυνοι για τους περαστικούς από τις σπασμένες και ξεκολλημένες μαρμάρινες πλάκες. Εκτιμάται πως οι εργασίες «λίφτινγκ» θα ολοκληρωθούν πριν από το Πάσχα, όπως δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων, Περιβάλλοντος και Βιώσιμης Κινητικότητας Πρόδρομος Νικηφορίδης.
«Στην Αριστοτέλους είναι λιγότερα τα προβλήματα από όσα συναντήσαμε στον πεζόδρομο της Δημητρίου Γούναρη. Πρόκειται για σπασμένα μάρμαρα και για πλάκες που είναι ξεκολλημένες. Λογικό να υπάρχουν φθορές καθώς στον δημόσιο χώρο χρησιμοποιήθηκαν πλάκες μαρμάρου πάχους δύο και τριών εκατοστών που δεν αντέχουν τη φθορά, δεν αντέχουν τη διέλευση και τη στάση των αυτοκινήτων», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Νικηφορίδης.
Σε αυτή τη φάση θα υλοποιηθούν οι απολύτως αναγκαίες εργασίες αποκατάστασης, για να μειωθούν τα ατυχήματα και τα στραβοπατήματα των κατοίκων και των επισκεπτών, καθώς μέσα στον επόμενο ένα με ενάμισι χρόνο αναμένεται να ακολουθήσει η ανάπλαση όλου του άξονα.
Παίρνει σειρά η Ελένη Ζωγράφου
Επόμενο «βήμα» της διοίκησης θα είναι η Ελένη Ζωγράφου, ένας δρόμος που ταλαιπωρεί όχι μόνο τους οδηγούς των Ι.Χ., τους δικυκλιστές αλλά και τα ασθενοφόρα που μεταφέρουν ασθενείς στο νοσηλευτικό ίδρυμα.
Το προηγούμενο διάστημα η δημοτική αρχή πιλοτικά τοποθέτησε συμπληρωματικό αρμό σε ένα μικρό κομμάτι του δρόμου. Πλέον, θα επιχειρηθεί σε όλο το μήκος της Ελένης Ζωγράφου, έως και το νοσοκομείο, να τοποθετηθεί μεγαλύτερη ποσότητα υλικού με την προοπτική να εξομαλυνθεί το δάπεδο, όπως είπε ο κ. Νικηφορίδης.
Έρχεται ειδικό Τεχνικό Πρόγραμμα στα τέλη του 2024 για ασφαλτοστρώσεις και πεζοδρόμια
Τα κατεστραμμένα πεζοδρόμια σε όλες τις γειτονιές της Θεσσαλονίκης αλλά και οι λακκούβες στους δρόμους, που προκαλούν σοβαρές ζημιές στα αυτοκίνητα, αποτελούν από τα κυριότερα παράπονα προς τον δήμαρχο. Αρκετοί δημότες έθιξαν το θέμα στον κ. Αγγελούδη στην πρώτη «Ώρα των Πολιτών» που πραγματοποιήθηκε, χθες το απόγευμα, στο Πολιτιστικό Κέντρο της Τούμπας.
Ο δήμαρχος απάντησε πως το έλλειμμα που υπάρχει στα ταμεία του δήμου δεν αφήνει πολλά περιθώρια για έργα αυτή τη στιγμή, πέρα από τις παρεμβάσεις για την αντιμετώπιση των προβλημάτων της επικινδυνότητας, και πως στα τέλη του 2024 θα διαμορφωθεί ένα ειδικό Τεχνικό Πρόγραμμα στοχευμένα για ασφαλτοστρώσεις και πεζοδρόμια σε όλα τα δημοτικά διαμερίσματα.
«Ο δήμος Θεσσαλονίκης έχει πάνω από 1.600 δρόμους. Θα επιχειρήσουμε να δράσουμε «χειρουργικά» και να αλλάζουμε τις σπασμένες πλάκες σε όσα περισσότερα πεζοδρόμια και δρόμους μπορούμε. Να διορθώσουμε την εικόνα και να περιορίσουμε την επικινδυνότητα», πρόσθεσε ο κ. Νικηφορίδης.
Οι καθυστερήσεις στο Καπάνι
Ένα ακόμη ανοιχτό «μέτωπο» είναι η ανάπλαση στο Καπάνι εκεί όπου παρατηρούνται καθυστερήσεις με τον εργολάβο να ζητά από τον δήμο Θεσσαλονίκης παράταση των εργασιών για 421 ημέρες. Από την πλευρά του δημοτικής αρχής γίνεται λόγος για έλλειψη προσωπικού από τον ανάδοχο και του ασκούνται πιέσεις για να τρέξει το έργο.
«Ζήτησα αναφορά από τις υπηρεσίες για όλα τα έργα που έχει αναλάβει ο εργολάβος, καθώς υπάρχουν καθυστερήσεις στο Καπάνι και έλλειψη προσωπικού. Το πρόβλημα είναι μεγάλο και οφείλεται στην υποστελέχωση του δυναμικού του εργολάβου, κάτι που φαίνεται σε όλα τα έργα τα οποία έχει αναλάβει, από το νηπιαγωγείο της οδού Λαχανά, στη διάνοιξη της Αγίου Δημητρίου και στο 5ο Γυμνάσιο της οδού Κριεζώτου», τονίζει ο αρμόδιος αντιδήμαρχος.
Στο Καπάνι ή αλλιώς αγορά Βλάλη, πέρα από την ύδρευση και την αποχέτευση, που αποτελεί μείζον ζήτημα των καταστημάτων, προβλέπονται με βάση τη σύμβαση που υπογράφηκε τον Σεπτέμβριο του 2022 νέες πλακοστρώσεις, ανακατασκευές, νέος φωτισμός, ενίσχυση του πρασίνου και τοποθέτηση αστικού εξοπλισμού, ελεύθερο wi-fi και έξυπνα συστήματα, όπως ενημερωτικές πινακίδες κ.ά.