0

Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Today Press

Για το σημαντικό έργο του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού, τις προτεραιότητες, τους στόχους, τις επερχόμενες καινοτόμες πρωτοβουλίες καθώς και για τα μετρήσιμα αποτελέσματά του, μιλά με αποκλειστική της συνέντευξη στην Today Press, η πρόεδρος του ΕΟΤ, Άντζελα Γκερέκου.

«Η Αθήνα δεν είναι ένας ακόμη προορισμός για City Break, προσφέρει ένα τεράστιο πλούτο θεματικών εμπειριών στην ευρύτερη περιοχή της Αττικής. Πλέον το 80% των επισκεπτών της Αθήνας γνωρίζει ότι η Αθήνα έχει και παραλιακό μέτωπο, αλλά και τα νησιά του Αργοσαρωνικού», σημειώνει η πρόεδρος του ΕΟΤ, αναφερόμενη στην δυναμική της πρωτεύουσας.

Βρισκόμαστε στα μέσα του καλοκαιριού. Επιβεβαιώνονται οι εκτιμήσεις για ένα «δυνατό» τουριστικά καλοκαίρι;

Σύμφωνα με όλα τα μηνύματα των αγορών, την εικόνα των προκρατήσεων, την πορεία των last minute κρατήσεων, το 2024 θα εξελιχθεί σε μία ακόμη εξαιρετική χρονιά. Σύμφωνα με στοιχεία του ΙΝΣΕΤΕ, από την αρχή του έτους- Ιανουάριος-Μάιος 2024- καταγράφηκαν 5,9 εκατ. διεθνείς αεροπορικές αφίξεις, ξεπερνώντας τα επίπεδα του Ιανουαρίου-Μαΐου 2023, παρουσιάζοντας αύξηση κατά +12,8%. Το δε καλοκαίρι ξεκίνησε με αυξημένη κατά 12,9% την επιβατική κίνηση του αεροδρομίου της Αθήνας κατά τη διάρκεια του Ιουνίου 2024 σε σύγκριση με τον Ιούνιο 2023, φτάνοντας στους 3,30 εκατ. επιβάτες Όμως το πιο σημαντικό πλέον δεν είναι τόσο τα ποσοτικά όσο τα ποιοτικά άλματα, που επιτυγχάνει η χώρα μας ως αειφόρος, βιώσιμος προορισμός, πράγμα που αποτελεί τον κορυφαίο στόχο του ΕΟΤ, του Υπουργείου Τουρισμού και όλων των εμπλεκομένων φορέων.

Έχει πράγματι μπει δυνατά στον τουριστικό χάρτη η Αθήνα; Φορείς της πόλης θεωρούσαν στο ξεκίνημα της σεζόν πως οι επισκέπτες της πρωτεύουσας θα ξεπεράσουν το 2024, τα 7εκ….

Τον προηγούμενο Μάρτιο η Αθήνα αναδείχθηκε ως κορυφαίος ευρωπαϊκός city-break προορισμός (Europe’s Leading City-break Destination), στη διοργάνωση των World Travel Awards 2024.

Η πόλη αποτελεί πλέον αγαπημένο και απόλυτα value for money προορισμό για τους Ευρωπαίους τουρίστες και όχι μόνο. Βλέπετε, όσον αφορά την επισκεψιμότητα στην πόλη, η πρωτιά ανήκει σταθερά τα τελευταία χρόνια στους Αμερικανούς.

Ταυτόχρονα έχουμε είσοδο και νέων αγορών. Αυξημένες κατά 54% από πέρυσι είναι οι αναζητήσεις των κατοίκων των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων για καλοκαιρινά ταξίδια την Αθήνα, με επίκεντρο τον πολιτισμό, σύμφωνα με την έρευνα UAE Summer Travel Outlook της Expedia.

Βλέπετε η Αθήνα δεν είναι ένας ακόμη προορισμός για City Break, προσφέρει ένα τεράστιο πλούτο θεματικών εμπειριών στην ευρύτερη περιοχή της Αττικής. Πλέον το 80% των επισκεπτών της Αθήνας γνωρίζει ότι η Αθήνα έχει και παραλιακό μέτωπο, αλλά και τα νησιά του Αργοσαρωνικού.

Σε αυτά τα πλαίσια, το Σεπτέμβρη του ’23, ο ΕΟΤ μαζί με την Περιφέρεια Αττικής εγκαινιάσαμε τα ‘’Nέα Θεσμοφόρια- Φεστιβάλ Γαίας Αττικής’’, με στόχο την ανάδειξη των κορυφαίων προϊόντων της Αττικής στον κόσμο.

Έως τις αρχές του μήνα, σε ορισμένα δημοφιλή νησιά ακούγονταν παράπονα για άδεια δωμάτια ή λιγότερες ημέρες διαμονής. Ορισμένα δημοφιλή θέρετρα μοιάζουν να «πληρώνουν» το τίμημα του υπερτουρισμού και των υπερκοστολογημένων υπηρεσιών που προσέφεραν τα προηγούμενα χρόνια. Έχετε ανάλογη εντύπωση; Υπάρχουν περιοχές που πρέπει να επανεξετάσουν το μοντέλο τουρισμού που έχουν υιοθετήσει;

Νομίζω πως είναι πολύ νωρίς για να γίνουν αποτιμήσεις καθώς το τέλος της σεζόν αργεί πολύ… σε πολλά μέρη φτάνει μέχρι και αρχές Νοεμβρίου! Βέβαια οι επιχειρηματίες του τουρισμού θα πρέπει να γνωρίζουν πως πολλές παραδοσιακές μας αγορές ταλανίζονται πλέον από τη μείωση της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών. Αυτό πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπ’ όψη στην τιμολογιακή πολιτική των επιχειρήσεων…

Στην Ελλάδα δεν έχουμε υπερτουρισμό, όπως έχουν άλλοι διεθνείς προορισμοί. Σίγουρα όμως προκύπτουν προβλήματα από τη μεγάλη συγκέντρωση ταξιδιωτών σε συγκεκριμένες περιοχές, συγκεκριμένες περιόδους. Εδώ λοιπόν υπάρχει σαφής πρόθεση από την Πολιτεία για την ανάπτυξη ενός βιώσιμου μοντέλου και τη λήψη άμεσων μέτρων για την αποφυγή των προβλημάτων που ανέφερα.

Το νέο νομοσχέδιο του Υπουργείου Τουρισμού που ψηφίστηκε πρόσφατα στη Βουλή έχει ακριβώς αυτόν το στόχο: τη βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη που θα διασφαλίζει ότι τα οφέλη από τον τουρισμό κατανέμονται δίκαια και ανταποδοτικά, όπως ανέφερε και η Υπουργός κα. Κεφαλογιάννη. Σε αυτά τα πλαίσια έχει τεθεί σε δημόσια διαβούλευση και το νέο Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο για τον Τουρισμό.
Αν θέλουμε η Ελλάδα να συνεχίσει να έχει δυναμικό παρόν και μέλλον στον τουρισμό πρέπει όλοι μαζί να φροντίσουμε να γίνει ένας παγκόσμιος αειφόρος προορισμός, που θα σέβεται το Περιβάλλον, τον Πολιτισμό και τις Τοπικές Κοινότητες.

Ο στόχος να απλωθεί η τουριστική κίνηση τόσο ημερολογιακά, όσο και γεωγραφικά επιτυγχάνεται; Ενεργοποιούνται νέες τουριστικές ζώνες; Έχει πετύχει κάποιο σημείο το περίφημο 12μηνο;

Αποτελεί προτεραιότητα μας η διασπορά των ροών στο χρόνο και το χώρο. H επέκταση της σεζόν είναι πλέον δεδομένη για πάρα πολλά μέρη στην Ελλάδα, καθώς ξεκινά από τον Μάρτιο και φτάνει μέχρι τον Οκτώβριο. Να θυμίσω ότι στην Αθήνα έχουμε πλέον τουρισμό και τα Χριστούγεννα!

Ο ΕΟΤ, σε συνεργασία με το Υπουργείο προβάλλει συστηματικά πιο παρθένους, λιγότερο  προβεβλημένους προορισμούς, αυτό άλλωστε αναζητούν και οι επισκέπτες. Ο διεθνής τύπος βρίθει δημοσιευμάτων που αναδεικνύουν προορισμούς ‘’κρυμμένους θησαυρούς’’ στης χώρας. Μικρά άγνωστα μέχρι πρότινος νησιά μας όπως οι Λειψοί κι η Τήλος για παράδειγμα αλλά και η ακτογραμμή της Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, της Δυτικής Ελλάδας αλλά και συνολικά η ενδοχώρα είναι πολύ πιο δυναμικά στο προσκήνιο.

Και μην ξεχνάμε ότι και ο εσωτερικός τουρισμός ενισχύει σημαντικά τη βιωσιμότητα όλων των προορισμών. Τα προγράμματα: ’’Κοινωνικός Τουρισμός’’ της ΔΥΠΑ, ‘’Τουρισμός για Όλους’’ του Υπουργείου, προγράμματα που ενισχύουν πληγείσες περιοχές, όπως το / «Thessaly Evros Pass» , που ‘’τρέχει’’ αυτή τη στιγμή, συμβάλλουν καθοριστικά σε μια πιο δίκαιη ανακατανομή των οφελών του τουρισμού σε όλη τη χώρα.

Ελλάδα δεν είναι μόνο «ήλιος και θάλασσα». Εστιάζοντας στον θεματικό τουρισμό, υπάρχουν πράγματι πεδία που προσελκύουν σημαντικό αριθμό επισκεπτών και που αφήνουν σοβαρό οικονομικό αποτύπωμα;

Πέραν του θαλάσσιου τουρισμού, που αποτελεί πάντα κορυφαίο πυλώνα, οφείλουμε να προβάλουμε συνολικά τις θεματικές εμπειρίες που προσφέρει η χώρα. Όταν ο πολιτιστικός και γαστρονομικός τουρισμός αποτελούν κορυφαίες τάσεις της διεθνούς αγοράς, η Ελλάδα, αυτό το απέραντο ανοιχτό Μουσείο, με την περίφημη κουζίνα και τα προϊόντα-θεμέλια της μεσογειακής διατροφής δε θα αναδείξει αυτούς τους τομείς;

Πίστευα και πιστεύω ότι ο Πολιτισμός και η Διατροφή είναι τα μεγάλα εθνικά μας κεφάλαια και πρέπει να βρίσκονται σε οργανική σύζευξη με την Οικονομία της Φιλοξενίας. Αυτό αποτέλεσε και θέμα ειδικού Συμποσίου που διοργανώσαμε το 2022 στον ΕΟΤ.

Το καινοτόμο πρότζεκτ του ΕΟΤ και του Υπουργείου Ψηφιακής Πολικής “Ανθισμένες Διαδρομές -Λευκάδιος Χερν”, θα παρουσιάζει το εντυπωσιακό θέαμα της ελληνικής φύσης σε κάθε τόπο, όλο τον χρόνο , προωθώντας ταυτόχρονα στις διεθνείς αγορές τα τοπικά μας προϊόντα και τον πολιτισμό μας.

Θα αποτελείται από ένα DIGITAL MAP που θα καλύπτει όλο το χρονικό φάσμα της διαδικασία ανθοφορίας, και στη συνέχεια όλη τη διαδρομή μέχρι το τελευταίο στάδιο, όπου το τελικό προϊόν καταλήγει στην αγορά, μέσω αυτού του «ψηφιακού χάρτη».

Επίσης, όταν υπάρχουν ορεινοί όγκοι που μπoρούν να αποτελέσουν παγκόσμια mega brands, όπως ο μυθικός Όλυμπος και το Πήλιο, σπάνια οικοσυστήματα, γίνεται να μην προχωρήσουμε στην προβολή τους; Ειδικά η ανάδειξη του Ολύμπου σε διεθνές τοπόσημο είναι κάτι για το οποίο έχω εργασθεί από το 2010-2011 κατά τη διάρκεια της τότε κοινοβουλευτικής μου θητείας.

Αυτά είναι κάποια ενδεικτικά παραδείγματα. Κάθε γωνιά της Ελλάδας προσφέρει ένα τεράστιο καλειδοσκόπιο αυθεντικών εμπειριών, που είναι χρέος μας να προβάλουμε, επιτυγχάνοντας ταυτόχρονα και κατανομή του τουρισμού στο χώρο και στο χρόνο.

Το ευρύ κοινό δεν γνωρίζει την πολυεπίπεδη δράση του ΕΟΤ. Μπορείτε να συνοψίσετε το βασικό έργο του Οργανισμού και τις πρωτοβουλίες στις οποίες εμπλέκεται;

Ο ΕΟΤ είναι η εθνική πύλη προβολής της Ελλάδας στον κόσμο. Ακολουθώντας την στρατηγική του Υπουργείου, διαμορφώνουμε καμπάνιες διαφήμισης και συνδιαφήμισης, μαζί με μεγάλους tour operators και αεροπορικές εταιρίες. Mε τα 17 γραφεία μας στο εξωτερικό, με τα ταξίδια γνωριμίας και εξοικείωσης με τη χώρα δημοσιογράφων από το εξωτερικό, με τα δικά μας ψηφιακά μέσα- το VISIT GREECE- με τη συμμετοχή μας σε διεθνείς τουριστικές εκθέσεις αναδεικνύουμε κάθε γωνιά της Ελλάδας, κάθε εποχή του χρόνου καθώς και όλες τις εμπειρίες που προσφέρονται. Μα πάνω από όλα αναδεικνύουμε πλέον σταθερά το νέο ποιοτικό βιώσιμο προφίλ του τουρισμού μας.

Σε αυτά τα πλαίσια, σχεδιάζουμε και ειδικές θεματικές καμπάνιες: πολιτιστικού-θρησκευτικού τουρισμού, γαστρονομικού, υγείας- ευεξίας, αγροτουρισμού, χειμερινού τουρισμού, τουρισμού πόλεων κ.λ.π

Για να γίνει αντιληπτό το εύρος των δράσεων μας, να αναφέρω ότι αυτή την περίοδο ο ΕΟΤ προβάλλει δυνατά την Ελλάδα στο Παρίσι των Ολυμπιακών Αγώνων αλλά και στη Γερμανία στα πλαίσια του UEFA Euro 2024. Τέλος δε μπορώ να μην αναφερθώ στο Μνημόνιο Συνεργασίας που υπέγραψε ο τέως Γενικός Γραμματέας του ΕΟΤ Δημήτρης Φραγκάκης με το Netflix, με τον κορυφαίο πάροχο ψηφιακών υπηρεσιών streaming. Mια εμβληματική συνεργασία που δημιουργεί τεράστια δυναμική για την περαιτέρω προβολή της χώρας.

You may also like

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΑΠΟ: Ειδήσεις