Δεύτερη ημέρα των Πανελλαδικών Εξετάσεων σήμερα, με τους αποφοίτους των Γενικών Λυκείων (ΓΕΛ) να «παίρνουν τη σκυτάλη» από τους συμμαθητές στους στα ΕΠΑΛ.
Ειδικότερα, οι υποψήφιοι των ΓΕΛ διαγωνίστηκαν στη Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία.
Οι υποψήφοι εξετάστηκαν σε τρία κείμενα, ένα απόσπασμα από τον πρόλογο του βιβλίου Ραϋμόνδου Αλβανού με τίτλο «Ο ελληνικός εμφύλιος. Μνήμες σε πόλεμο και σύγχρονες πολιτικές ταυτότητες», ένα απόσπασμα της ομιλίας της Κικής Δημουλά από το βιβλίο «Εκλήθην ομιλήτρια» και απόσπασμα από κείμενο του Θανάση Βαλτινού, από τα διηγήματα «Επείγουσα ανάγκη ελέου».
Δείτε τα θέματα
Οι πρώτες εκτιμήσεις για τα θέματα
Σύμφωνα με την πρώτη εκτίμηση τα φετινά θέματα για τη Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία είναι βατά και αναμενόμενα, καθώς οι μαθητές είχαν ασχοληθεί φέτος με το ζήτημα της ιστορίας με αφορμή την επέτειο για τα 100 χρόνια από τη Μικρασιατική Καταστροφή.
Στους υποψηφίους δόθηκαν τρία αποσπάσματα κειμένων – συνήθως είναι δύο – για την ιστορική μνήμη. Τα δύο πρώτα ήταν μη λογοτεχνικά, αν και το δεύτερο απόσπασμα με τμήμα ομιλίας της Κικής Δημουλά είχε αρκετά λογοτεχνικά στοιχεία. Το λογοτεχνικό κείμενο του Θανάση Βαλτινού ήταν σε πεζό λόγο και κρίνεται αρκετά βατό.
Οι ερωτήσεις θεωρίας και το «Σωστό – Λάθος» δεν είχαν παγίδες. Το Θέμα Γ πάντα έχει κάποιες δυσκολίες: στην προκειμένη περίπτωση οι μαθητές ίσως δυσκολευτούν να ταυτιστούν με τη διαφορετική εποχή που περιγράφει ο Βαλτινός στο απόσπασμά του.
Το θέμα της έκθεσης (Θέμα Δ) αφορούσε στην αξία της ιστορίας και βιωματικούς τρόπους που οι νέοι μπορούν οι νέοι σε επαφή μαζί της.
Γενικότερα, όλα τα ερωτήματα κρίνονται σαφή και μπορούν να τα κατανοήσουν και να γράψουν διαβασμένοι και μη.