Ένας από τους πρώτους επιβάτες του μετρό Θεσσαλονίκης ήταν ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, καθώς το πρωί της Πέμπτης επιβιβάστηκε σε δοκιμαστικό δρομολόγιο του συρμού. Στο πλαίσιο της επίσκεψής του στη Θεσσαλονίκη για την προεκλογική ομιλία, ο πρωθυπουργός επισκέφθηκε το αμαξοστάσιο της Πυλαίας… με το μετρό.
Συγκεκριμένα, ο πρωθυπουργός επιβιβάστηκε στην αφετηρία της γραμμής του μετρό, στον νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό και έφτασε μέχρι το αμαξοστάσιο της Πυλαίας. Εκεί, έκανε επιθεώρηση στο κέντρο ελέγχου του μετρό.
Όπως έχει προαναγγείλει ο κ. Μητσοτάκης, το μετρό Θεσσαλονίκης θα είναι έτοιμο στις αρχές του 2024.
«Όσοι μας συνόδευσαν σήμερα διαπίστωσαν ότι η κυβέρνηση τήρησε στο ακέραιο τη δέσμευση να παραδώσει στους Θεσσαλονικείς το πιο σύγχρονο μετρό στην Ευρώπη, προστατεύοντας ταυτόχρονα και την πολύ πλούσια πολιτιστική κληρονομιά», είπε ο πρωθυπουργός μόλις αποβιβάστηκε από το τρένο.
Σημείωσε ότι είναι πολύ σημαντική ημέρα για την Θεσσαλονίκη και τους Θεσσαλονικείς και ευχαρίστησε όλους όσοι εργάστηκαν για να καλυφθεί το χαμένο έδαφος και «να περάσουμε από την απάτη των μουσαμάδων στην πραγματικότητα ενός έργου που ξεκινά δοκιμαστική λειτουργία».
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης συνοδεύεται από τον περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολο Τζιτζικώστα, τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνο Ζέρβα, τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Γιώργο Γεραπετρίτη, τον υφυπουργό Υποδομών Γιώργο Καραγιάννη και τον πρόεδρο της Αττικό Μετρό, Νίκο Ταχιάο.
Νωρίτερα δημοσιογράφοι από τη Θεσσαλονίκη είχαν την ευκαιρία να επιβιβαστούν σε τρένο του μετρό Θεσσαλονίκης από τον σταθμό «Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός» και να πάνε μέχρι τον τερματικό σταθμό, στο αμαξοστάσιο της Πυλαίας.
Ο βασικός άξονας της γραμμής 1 του μετρό Θεσσαλονίκης θα εκκινεί από το ύψος του Νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού και θα φτάνει μέχρι το αμαξοστάσιο της Πυλαίας.
Η διαδρομή της Γραμμής 1 θα γίνεται σε 17 λεπτά
Όλοι οι σταθμοί εκτός της Βενιζέλου, σύμφωνα με πληροφορίες του GR Times, έχουν διαμορφωθεί πλήρως, ενώ διαθέτουν και ειδικά υαλοπετάσματα, τις πόρτες ασφαλείας τύπου PSD, που θα αποτρέπουν ενδεχόμενο ατυχήματος.
Η δοκιμαστική διαδρομή στο κομμάτι νέου σιδηροδρομικού σταθμού μέχρι το Σιντριβάνι έγινε με ταχύτητα που έφτανε μέχρι τα 15 χιλιόμετρα την ώρα, καθώς ο έλεγχος του συρμού ήταν χειροκίνητος, ενώ στη συνέχεια το κομμάτι της διαδρομής από το Σιντριβάνι μέχρι και το αμαξοστάσιο στην Πυλαία έγινε με ταχύτητες που μπορούσαν να φτάσουν τα 80 χιλιόμετρα, με το συγκεκριμένο τμήμα της διαδρομής να είναι πλήρως αυτόματο όσον αφορά την κίνηση του συρμού.
Στην κανονική λειτουργία του μετρό, όταν το έργο παραδοθεί, η διαδρομή έκτασης 9,6 χλμ. από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι και το αμαξοστάσιο στην Πυλαία , ανάμεσα σε 13 σταθμούς, θα γίνεται μέσα σε 17 λεπτά.
Κάθε στάση έχει απόσταση η μία από την άλλη 500 με 700 μέτρα. Το τρένο θα πιάνει ταχύτητα έως και 80 χιλιόμετρα την ώρα και στόχος είναι να έρχεται συρμός ανά 90 δευτερόλεπτα.
Ο πρόεδρος της Αττικό ΜΕΤΡΟ Α.Ε., Νίκος Ταχιάος, ο οποίος ενημέρωσε τους δημοσιογράφους για τα τεχνικά χαρακτηριστικά της λειτουργίας του μετρό, έκανε λόγο για ένα από τα πιο σύγχρονα και ασφαλέστερα μετρό στον κόσμο.